برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های هرمزگان
کد خبر: 4044714
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌های فرهنگی مختلف در شهرستان‌های استان خبر داد.

صنایع دستی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سهراب بناوند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، امروز، 3 فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و غذاهای محلی روز گذشته با حضور مسئولین شهرستان رودان در محل ستاد اسکان مهمانان نوروزی این شهر افتتاح شد و تا 12 فروردین دایر خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه به همت نمایندگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رودان و با همکاری شهرداری و صندوق‌های خرد زنان شهرستان رودان برگزارشده است، 12 رشته صنایع‌دستی استان و انواع غذاهای محلی برای فروش عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه جشنواره‌های مختلف فرهنگی و صنایع‌دستی در سراسر شهرستان‌های استان در حال برگزاری است، افزود: یک جشنواره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به همراه نمایشگاه صنایع‌دستی نیز روز گذشته در شهر گروک شهرستان سیریک افتتاح شد. فروش و آشنایی گردشگران نوروزی با صنایع‌دستی و نشر فرهنگ بومی و برگزاری بازی‌های بومی و محلی از بخش‌های اصلی این جشنواره است.

بناوند بیان کرد: امروز نیز جشنواره صنایع‌دستی و غذاهای محلی در روستای چاهبنارد شهرستان بستک آغاز به کار کرد. در این جشنواره که با 45 غرفه کار خود را آغاز کرده، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی سنتی استان باهدف معرفی آداب‌ورسوم مردم این منطقه اجرا و تلاش می‌شود تا آیین‌ها و صنایع‌دستی شهرستان بستک برای گردشگران به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان یادآور شد: تا پایان نوروز نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌های فرهنگی دیگری نیز با هدف معرفی فرهنگ هرمزگان در مناطق مختلف استان برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha