اقامه نماز عامل تقویت معنویت در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4038594
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

اقامه نماز عامل تقویت معنویت در جامعه اسلامی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک عدم اقامه نماز را حد فاصل بین کفر و ایمان دانست و گفت: نماز عامل بازدارنده انسان از گناهان و تقویت و گسترش معنویت در جامعه اسلامی است.

نشست دانش آموزی گفتمان دینی در سیریک

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام میثم سالاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک، امروز، 5 اسفندماه، در نشست گفتمان دینی با موضوع نماز در بین دانش آموزان این شهرستان، اظهار کرد: نماز عامل بازدارنده انسان از گناهان است و انسان را از گناهان کبیره باز می‌دارد و کاری می‌کند که به مرور زمان انسان نسبت به گناهان کوچک نیز مصون شود و معنویت خاصی در فرد ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: انس با نماز امری شیرین و لذت‌بخش است، چراکه خداوند متعال در هنگام نماز وقار و آرامش خاصی به انسان عطا می‌کند و زندگی انسان را در مسیر تکامل قرار می‌دهد. نماز یکی از بهترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر او نیز قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود، اعمال دیگر نیز قبول نمی‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک عنوان کرد: انسان باید به ارزش نماز و کاربرد آن در زندگی دنیوی و اخروی آگاه شود تا بتواند با حضور قلب، خضوع و خشوع با پروردگار عالم سخن بگوید و اگر این‌گونه آگاهانه در محراب عبادت قرار گرفتیم باعث ایجاد آرامش در زندگی ما خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه نماز را باید در اول وقت خواند و هرگز نباید آن را سبک شمرد، یادآور شد: عدم  اقامه نماز حد فاصل بین کفر و ایمان است و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز تأکید فراوانی بر اقامه نماز، به‌ویژه نماز اول وقت داشته‌اند. پیغمبر اکرم(ص) فرمودند:«کسى که به نماز اهمیت ندهد و آن را سبک شمارد، سزاوار عذاب آخرت است».

انتهای پیام
captcha