حضرت زینب(س) الگوی زنان مسلمان برای حضور فعال در جامعه است
کد خبر: 4037055
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

حضرت زینب(س) الگوی زنان مسلمان برای حضور فعال در جامعه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب حضرت زینب(س) را الگویی بی‌بدیل برای زنان مسلمان در تمامی زمینه‌ها به خصوص در زمینه حضور فعال در جامعه دانست.

وفات حضرت زینب کبری

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام اسحق فاضلی پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب، صبح امروز، 28 بهمن‌ماه، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقامت هستند و به این علت، روز تولد آن حضرت به نام روز پرستار نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران ما با الگوگیری از حضرت زینب(س)، تمامی لحظات زندگی خود را صرف نگهداری از بیماران می‌کنند و تسكین دهنده درد و رنج بیماران هستند، تصریح کرد: حضرت زینب(س) در تمام زمینه‌ها الگو هستند و حضور فعال ایشان در جامعه نشان می‌دهد كه یك بانوی مسلمان می‌تواند در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه این حضور فعال در جامعه باید منوط به هوشیاری و رعایت شرایط باشد، عنوان کرد: دختران ایرانی می‌توانند با مطالعه رفتار ائمه اطهار با این‌گونه رفتارها آشنا شده و از آن الگوبرداری كنند. زنان مسلمان نیاز به الگوی وارداتی ندارند و الگوهایی همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) دارند كه با الگو قرار دادن آن‌ها می‌توانند زندگی سرشار از آرامشی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha