نماز جماعت، مقدمه وحدت در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4034583
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

نماز جماعت، مقدمه وحدت در جامعه اسلامی است

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: نماز جماعت، مقدمه وحدت و نزدیکی دل‌ها و تقویت کننده روح اخوت گروه‌ها و افراد مختلف در جامعه اسلامی است.

اجلاسیه نماز جاسک

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام عباس ذاکری، امام جمعه شهرستان جاسک، صبح امروز، 18 بهمن‌ماه، در اجلاسیه نماز که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نماز برترین وسیله قرب الهی است و نماز جماعت و برپایی فریضه‌های دینی به صورت دسته جمعی در زندگی فردی و اجتماعی ما، آثار مثبت فراوان معنوی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی دارد.

وی به تشریح آثار معنوی نماز جماعت پرداخت و عنوان کرد: در صورتی که نماز جماعتی با تعداد بیش از ده نفر اقامه شود، اگر تمام آسمان‌ها کاغذ، دریاها مرکب، درخت‌ها قلم و فرشتگان کاتب شوند، نمی‌توانند پاداش یک رکعت آن را بنویسند. نماز جماعت، مقدمه وحدت و نزدیکی دل‌ها و تقویت کننده روح اخوت گروه‌ها و افراد مختلف در جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهرستان جاسک تصریح کرد: نماز جماعت بهترین، پاک‌ترین و کم‌خرج‌ترین اجتماع دنیا و نوعی دید و بازدید و آگاهی از مشکلات و نیازهای یکدیگر و زمینه‌ساز تعاون اجتماعی بین آحاد مسلمین است. از جنبه سیاسی نیز نماز جمعه و جماعت، نشان‌دهنده عمق قدرت مسلمین و الفت دل‌ها و انسجام صفوف است که موجب از بین بردن تفرقه‌ها، افکندن بیم در دل دشمنان و مأیوس ساختن منافقان خواهد بود.

ذاکری با اشاره به آثار اخلاقی و تربیتی نماز جماعت، بیان کرد: نماز جماعت، عامل نظم و انضباط، صف‌بندی و وقت‌شناسی است و روحیه فردگرایی و گوشه‌گیری را از بین می‌برد و نوعی مبارزه با غرور و خودخواهی را در بر دارد. نماز جماعت، کینه‌ها و کدورت‌ها و سوءظن‌ها را از میان می‌برد و سطح دانش و عبودیت و خضوع را در جامعه اهل نماز، افزایش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha