حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی جلوه اقتدار ملت ایران است
کد خبر: 4031813
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی جلوه اقتدار ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه پیام عزت و سربلندی ملت ایران از دریاها به دنیا رسانده می‌شود، گفت: حضور دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به آب‌های بین‌المللی حرکتی مبارک و جلوه اقتدار و عزت ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، 7 بهمن‌ماه، در مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس، اظهار کرد: در فقه اسلامی ۲ عنوان و باب جهاد و مرابطه وجود دارد و به عنوان مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ۲ باب در فضیلت‌ها مشترک هستند، عنوان کرد: در باب جهاد، تعریفی مربوط به دوران جنگ رو در رو ارائه شده است. در دورانی که حسب ظاهر صلح حاکم است، رزمندگانی باید از کیان اسلام و سرزمین حراست کنند که به آن‌ها در فقه مرابطه اطلاق می‌شود. یعنی مجاهدینی که مستقیم با دشمن درگیر نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه فضیلت ذکر شده برای جهاد و مرابطه در یک تراز است، تصریح کرد: می‌توان به مرابطین، مجاهدین نیز اطلاق کرد و می‌توان گفت که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهاد را در عرصه‌های دریا معنا کرده است.

عبادی‌زاده خطاب به کارکنان نداجا، تصریح کرد: شما میراث‌دار ملتی با تاریخی بزرگ و کهن هستید. با توجه به آنچه از آثار، بقایا، دست‌نوشته‌ها و آثار باستانی به دست می‌آید، برخی معتقدند که قدمت دریانوردی و اقتدار دریایی ایران به ۳ هزار سال می‌رسد. در این مدت مستنداتی در کشورهای اروپایی یافت شده و بیشتر از آن نیز تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه دریانوردی در تاریخ ایران، فخری برای ملت بوده است، اضافه کرد: نداجا این افتخار را دوباره احیاء کرده است. آن چیزی که ما در این دنیای وانفسا مشاهده می‌کنیم، آن است که نیروی دریایی ارتش و سپاه به عنوان ۲ بال و بازوی یکدیگر، اقتدار، سلامت و بزرگی ملت ایران را به جهان نشان می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه پیام عزت و سربلندی ملت ایران از دریاها به دنیا رسانده می‌شود، عنوان کرد: حرکت بزرگ دریادلان ارتش جمهوری اسلامی حرکت مبارکی است و آغاز بر آینده‌ای روشن‌تر محسوب می‌شود که امروز توسط جوانان دانشجوی ایران‌زمین رقم خواهد خورد.

عبادی‌زاده ضمن آرزوی سلامت و موفقیت برای کارکنان نداجا در این سفر دریایی، بیان کرد: امروز توانایی بالای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشان دهنده این است که هدف‌گذاری مورد نظر رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) محقق شده و آثار و نشانه‌های آن را خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه  امروز خوشحالیم که شاهد یکی از جلوه‌های اقتدار و عزت ملت ایران هستیم و این موضوع را یک افتخار می‌دانم، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم عزت و سربلندی ملت ایران را در دنیا برافراشته است و به تمام جهانیان نشان خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه پیام صلح و دوستی را به ملت‌های جهان مخابره می‌کنیم، تصریح کرد: پس از سالیان متعدد و سابقه ۳ هزار ساله دریانوردی ایرانیان در آب‌های جهان، انقلاب اسلامی توانست عزت و اقتدار و دیرینه ملت ایران را زنده کند و از این بابت خدا را شاکر هستیم.

عبادی‌زاده در پایان یادآور شد: این اعزام در بخش‌های عملیاتی، آموزشی، رزمی و .... مثمر ثمر خواهد بود و امیدوارم این عزیزان با سلامت کامل بازگردند.

انتهای پیام
captcha