حضرت زینب(س)؛ نماد صبر جمیل
کد خبر: 4019710
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

حضرت زینب(س)؛ نماد صبر جمیل

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان حضرت زینب(س) را نماد صبر جمیل دانست و گفت: حضرت زینب کبری(س) الگوی مادران شهید و ایثارگران و جانبازان و نسخه پرستاران شب زنده دار است.

میلاد حضرت زینب (س)

به گزارش ایکنا از هرمزگان، معصومه هوشمند، کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان، امروز، 18 آذرماه، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار کرد: صبر و بردباری حضرت زینب (س) در کنار صفات شایسته دیگر وی همچون صدق، عفت، طهارت، ایثارگری و استقامت بروز و ظهور ویژه ای دارد.

وی افزود: حضرت زینب(س) زنی است که توانست افکار عمومی را دگرگون کند و جلسه پیروزی یزید را در حضور بازماندگان واقعی کربلا و سر بریده امام حسین(ع) با سخنرانی غرورآفرین خود در هم بکوبد و او را از کرده خویش پشیمان سازد. این زینب(س) بود که با افشاگری خود یزید را وادار کرد کاروان اسیران را با احترام به مدینه برگرداند.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: اگر حضرت زینب(س) پیام‌آور شهیدان کربلا، ساکت می‌نشست و حق‌خواهی‌اش را فریاد نمی زد، پیام عاشورا و امام حسین(ع) به گوش عالمیان نمی‌رسید. حضرت زینب کبری(س) بانویی بودند که پیامبر گرامی(ص) در مورد ایشان می فرمایند: «حاضران امتم، غایبان را از کرامت این دخترم زینب(س) آگاه کنید، همانا او مانند جده‌اش خدیجه است».

هوشمند تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) اسوه صبر نامیده شد، درگذشت جدش پیامبر(ص)، به شهادت رسیدن مادرش فاطمه زهرا(ع)، شهادت پدرش امیرالمؤمنین علی(ع)، داغ برادرش امام حسن مجتبی(ع)، واقعه کربلا و اسارت کوفه و شام او را ام‌المصائب کرد.

وی با اشاره به اینکه علم سخنوری، عبادت، صبر و استقامت را باید از زینب کبری(س) آموخت، عنوان کرد: حضرت زینب(س) نماد صبر جمیل است. مقاومت در راه پاسداری از حریم دین، کنترل نفس خود در برابر ناملایمات، ضعف نشان ندادن در مقابل دشمن، عدم شکوه و زاری در مقابل مردم از نشانه های صبر جمیل زینب کبری(س) است و این‌گونه زینب(س) الگوی مادران شهید و ایثارگران و جانبازان و نسخه پرستاران شب زنده دار شد.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: تاریخ در همه عصرها و زمان‌ها تکرار می‌شود، همانطور که شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و غیره همانند شهدای کربلا، دعوت امام خود را لبیک گفتند. مادران همسران و خواهران شهدا و ایثارگران با صبر در راه شهادت عزیزان شان و پرستاری از فرزندان شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی در مکتب حضرت زینب(س) توانستند انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنند و هیچ واژه‌ای بیانگر بزرگی مادران و خواهران شهدا، این اسوه‌های صبر و استقامت و ایثار نیست.

انتهای پیام
captcha