ضرورت هوشمندسازی زندان‌ها در راستای تأمین امنیت جامعه
کد خبر: 4019402
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

ضرورت هوشمندسازی زندان‌ها در راستای تأمین امنیت جامعه

فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور با اشاره به ضرورت هوشمندسازی زندان‌ها در راستای تأمین و پایداری امنیت جامعه، گفت: زندان‌ها با نگهداری مجرمان خطرناک، نقش بسیار پررنگی در ارتقای سلامت اجتماعی و روانی مردم دارند.

سرهنگ ذوالفقار برفر فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سرهنگ ذوالفقار برفر، فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور، صبح امروز، 17 آذرماه، در نشست با  فرماندهان یگان حفاظت زندان‌های هرمزگان در بندرعباس، اظهار کرد: زندانبانی سنتی دیگر جوابگوی امنیت زندان‌ها نخواهد بود و باید به سمت هوشمند سازی زندان‌ها و بهره‌گیری بیشتر از تجهیزات نوین زندانبانی حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه مبادی ورودی زندان‌ها بسیار حساس است و باید با نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری از ورود اقلام ممنوعه به زندان جلوگیری کرد، افزود: تأمین و پایداری امنیت از نیازهای اساسی جامعه است و زندان‌ها با نگهداری مجرمان خطرناک، نقش بسیار پررنگی در ارتقای سلامت اجتماعی و روانی مردم دارند. اگر خدشه‌ای به امنیت زندان‌ها وارد شود، هیچ‌کدام از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی اجرایی نخواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور تصریح کرد: بازرسی‌های غیرمترقبه نیز موجب ارتقای امنیت زندان‌ها می‌شود و باید این مهم را با جدیت دنبال کرد. باید فعالیت روزانه مددجویان را نیز رصد و با پیشگیری به موقع از وقوع ناامنی در زندان‌ها جلوگیری کرد.

برفر در پایان یادآور شد: روحیه همکاری و همدلی کارکنان در زندان‌های هرمزگان ستودنی است که این مهم یکی از عوامل موفقیت زندان‌های این استان است.

مصطفی کیشانی، مدیرکل زندان‌های هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان، عنوان کرد: اساس کار زندانبانی بر پایه نظم و امنیت است که با هوشیاری همه کارکنان به خصوص یگان حفاظت، امنیت پایدار در همه زندان‌های استان نهادینه شده است.

یادآور می‌شود؛ فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور در سفر به هرمزگان از زندان‌های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و بازداشتگاه قشم بازدید میدانی به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha