تعاملات ایران و پاکستان؛ زمینه‌ساز صلح پایدار در منطقه
کد خبر: 4018915
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

تعاملات ایران و پاکستان؛ زمینه‌ساز صلح پایدار در منطقه

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: ارتباطات و تعاملات بین 2 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان می‌تواند زمینه‌های صلح پایدار در منطقه را فراهم کند.

دیدار نماینده ولی فقیه در هرمزگان با فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 15 آذرماه، در دیدار با فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان، اظهار کرد: بدون شک این‌گونه ارتباطاتی که بین 2 نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در سنوات اخیر برقرار شده، زمینه‌ای برای ارتباط مستحکم‌تر برای دو کشور همسایه خواهد بود.

وی تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران مشترکات فرهنگی زیادی با کشور برادر پاکستان دارد. این دو کشور از فرهنگ و تاریخ و همچنین سوابق خوب حسن هم‌جواری با یکدیگر برخوردارند. جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های پاکستان را موفقیت‌های خود می‌داند. پیشرفت و توسعه دو کشور بزرگ منطقه می‌تواند نقش بسیار مؤثری در هم‌افزایی ظرفیت‌های منطقه‌ای داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، عنوان کرد: اقتدار دو کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌تواند زمینه‌های حضور مؤثرتر این دو کشور در تحولات منطقه باشد. حضور ناوگروه دریایی کشور پاکستان در ایران و ایجاد ارتباط و انجام رزمایش‌های مشترک نیروهای دریایی ارتش دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، بدون شک به حسن برادری و هم‌جواری بین دو کشور کمک خواهد کرد.

عبادی‌زاده اضافه کرد: حضور این ناوگروه در ایران و استان هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های مؤثر در مسائل اقتصادی ایران به ویژه در حوزه صادرات و واردات و مسائل دریایی، می‌تواند نقش مؤثری را ایفا کند. استان هرمزگان با برخورداری از 2 هزار و 200 کیلومتر سواحل آبی با احتساب جزایر چهارده‌گانه یکی از استان‌هایی است که از بیشترین ارتباط دریایی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین استان هرمزگان به دلیل برخورداری از راه ارتباطی خلیج‌فارس و همسایگی با این خلیج و دسترسی به آب‌های آزاد از طریق دریای عمان، از سایر استان‌های کشور متمایز است. معتقدیم که دو کشور ایران و پاکستان با هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود خود می‌توانند امنیت دریایی منطقه را تأمین کنند چراکه ما نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های منطقه و کشورهای اسلامی آن نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: تجربه ثابت کرده است که هر وقت پای بیگانگان و کشورهای فرامنطقه‌ای در یک منطقه باز شده، هرگز نتوانسته‌اند صلح و امنیت و آرامش را برای آن منطقه به ارمغان بیاورد. جمهوری اسلامی ایران نیز معتقد است که صلح و ثبات پایدار در منطقه، با کمک کشورهای منطقه تأمین می‌شود. ارتباطات و تعاملات بین 2 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان می‌تواند زمینه‌های صلح پایدار در منطقه را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha