بازسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آسیب‌دیده از زلزله هرمزگان
کد خبر: 4018861
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

بازسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آسیب‌دیده از زلزله هرمزگان

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از پیگیری بازسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آسیب‌دیده از زلزله هرمزگان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه مناطق زلزله‌زده فین در هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: امروز توفیق داشتم از مساجد و بقاع متبرکه منطقه فین که در زلزله اخیر هرمزگان آسیب دیدند، بازدید کنم و به زیارت این اماکن متبرکه نائل شوم.

وی افزود: ان‌شاءالله مسائل رؤیت شده، هم به استانداری هرمزگان و هم مسئولین کشوری گزارش داده می‌شود تا در اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه استانی و کشوری ردیفی در نظر بگیرند و برای بازسازی این اماکن مذهبی کمک کنند. گزارشی نیز به ریاست سازمان اوقاف ارائه می‌شود تا از محل اعتبارات سازمانی نیز جهت بازسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آسیب‌دیده در زلزله اخیر هرمزگان، مساعدتی داشته باشند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به مردم زلزله‌زده اعلام می‌دارد. ما آمادگی داریم امکاناتی را در اختیار مردمی که در این زلزله آسیب دیده‌اند و نیاز به امکانات اولیه دارند، قرار دهیم. همچنین این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی که در سطح استان استحکام خوبی داشته و آسیب جدی ندیده‌اند جهت خدمات‌رسانی و اسکان موقت در اختیار زلزله‌زدگان هرمزگان قرار گیرند.

نوروزپور در پایان یادآور شد: خوشبختانه همه مسئولین ذی‌ربط در استان و کشور پای کار آماده و رئیس‌جمهور نیز دستورات خوبی در این زمینه داده‌اند و همه دستگاه‌ها جهت خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده هرمزگان بسیج هستند. ان‌شاءالله بتوانیم پیگیری‌های لازم را جهت بازسازی اماکن متبرکه آسیب‌دیده در زلزله هرمزگان انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha