لزوم نوسازی مدارس فرسوده و تقویت زیرساخت‌های آموزشی هرمزگان
کد خبر: 4017966
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

لزوم نوسازی مدارس فرسوده و تقویت زیرساخت‌های آموزشی هرمزگان

استاندار هرمزگان بر لزوم نوسازی مدارس فرسوده در راستای تقویت زیرساخت‌های آموزشی استان تأکید کرد و گفت: نگهداری مدارس و حفظ زیرساخت‌های آموزشی و عمرانی باید سرلوحه کار متولیان قرار گیرد.

نشست استاندار هرمزگان با مجمع خیرین مدرسه ساز استان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، امروز، 11 آذرماه، در نشستی با اعضای هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، ضمن قدردانی از اقدامات خیرخواهانه خیرین استان در زمینه‌های مختلف به ویژه مدرسه‌سازی، اظهار کرد: کار خیرین مدرسه‌ساز بسیار ارزشمند است، چراکه با ساخت مدارس، زمینه‌ساز تربیت، آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین به عنوان نسل آینده‌ساز ایران اسلامی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی ویژه‌ برای موفقیت دانش آموزان استان هرمزگان در کنکور سراسری، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در استان، ارتقای رتبه‌های دانش آموزان استان هرمزگان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها است.

استاندار هرمزگان افزود: در این راستا برنامه‌ریزی شده تا دانش آموزان نخبه در سطح استان، شناسایی و برنامه آموزشی ویژه‌ای جهت تقویت آمادگی آن‌ها برای شرکت در کنکور سراسری و همچنین ارائه آموزش‌های اختصاصی به معلمان در استان جهت تدریس دروس و مباحث مربوط به کنکور سراسری توسط آن‌ها، انجام شود. کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع در استان تشکیل شده است که از خیرین نیز می‌خواهیم در این کارگروه حضور داشته باشند.

دوستی با تأکید بر لزوم نوسازی مدارس فرسوده در راستای تقویت زیرساخت‌های آموزشی استان هرمزگان، عنوان کرد: تعداد مدارس مورد نیاز در استان باید مشخص و با تقسیم‌بندی نسبت به نوسازی و احداث آن‌ها اقدام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت پیگیری تشکیل صندوق توسعه استان، خاطرنشان کرد: با تشکیل این صندوق، کمک‌های صنایع در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، به صورت شفاف از طریق این صندوق در استان هرمزگان هزینه می‌شود.

دوستی در پایان سخنانش اضافه کرد: نگهداری مدارس و حفظ زیرساخت‌های آموزشی و عمرانی باید سرلوحه کار متولیان باشد و یک مدرسه باید حداقل ۳۰ سال عمر مفید داشته باشد نه اینکه در کمتر از پنج سال قابل استفاده نباشد.

سید عبدالله هاشمی، رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان، نیز در این نشست دوستی را استانداری جهادی دانست و بیان کرد: این روحیه جهادی و همچنین دیدگاه مناسب استاندار هرمزگان نسبت به استفاده از ظرفیت خیرین و توجه ویژه به آنان، موجب توسعه هرچه بیشتر استان و به ویژه تربیت دانش‌آموزانی می‌شود که مدیران و آینده‌سازان این استان خواهند بود.

علی مرادی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان نیز در این نشست از اعلام آمادگی این مجمع برای هرگونه همکاری با استانداری هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: خیرین برای نوسازی و ساخت ۱۲مدرسه تخریبی فین که مربوط به دهه پنجاه هستند اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha