لزوم کارت واکسن برای حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس
کد خبر: 4017798
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

لزوم کارت واکسن برای حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس منوط به داشتن کارت واکسن به صورت دیجیتال و یا پرینت شده است.

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد قویدل، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان، امروز، 10 آذرماه، در نشستی با مدیران مدارس بستک، با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس و حفظ سلامتی دانش آموزان در مدارس با توجه به شرایط وجود بیماری کرونا در سطح جامعه، اظهار کرد: حفظ سلامتی همکاران و دانش آموزان در زمان حضور خود در مدارس جزء اولویت‌های آموزش و پرورش است و باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ضمن تبیین دستورالعمل‌های جدید رعایت نکات بهداشتی در مدارس، اضافه کرد: دانش آموزان و همکاران باید 2 دز واکسن تزریق کرده باشند و کارت واکسن خود را یا به صورت دیجیتال و یا پرینت شده در اختیار مدرسه قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: مدیران مدارس باید توجه داشته باشند که ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، داشتن الگوی برنامه کلاسی به منظور کیفیت‌بخشی به آموزش، امری ضروری است.

قویدل با اشاره به ارسال دستورالعمل اجرایی بازگشایی مدارس شبانه‌روزی و پذیرش دانش آموزان خوابگاهی، عنوان کرد: مدیران مدارس شبانه‌روزی که دانش آموزان خوابگاهی دارند باید طبق ظرفیت اعلام شده، پذیرش دانش آموزان را انجام دهند و نسبت به اجرای دقیق نکات بهداشتی کوشا باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با بیان اینکه آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش و حضوری شود، یادآور شد: جهت حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران در مدت زمان حضور در مدرسه باید استفاده از ماسک الزامی باشد.

انتهای پیام
captcha