ضرورت اجرای مردمی برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی
کد خبر: 4016639
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

ضرورت اجرای مردمی برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی

مسئول عملیات دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بر ضرورت مردمی بودن برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و تبدیل مکتب حاج قاسم به یک سبک زندگی تأکید کرد.

نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با مدیران تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان و مسئول عملیات «دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی»، ظهر امروز، 6 آذرماه، در نشستی با مدیران تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تأکید جدی در مردمی برگزار کردن مراسمات مربوط به حاج قاسم سلیمانی دارند و سال گذشته فرمودند: «قضایای مرحوم شهید سلیمانی عزیزمان، قضایای مردمی است؛ یعنی بایستی خود مردم که واقعاً علاقه دارند که خب نشان دادند در تشییع و مانند آن در بخش‌های مختلف، کارهای گوناگون، تلاش‌های فرهنگی و غیره، مشارکت و ابتکار داشته باشند؛ کارها را منحصر نکنیم در یک مجاری خاصی».

وی افزود: تجربه اینکه جریان‌های مردمی را به جریان‌های حاکمیتی تبدیل کنیم در جمهوری اسلامی ایران زیاد داشته‌ایم.  مقام معظم رهبری چیزی فراتر از مراسم خاص به نام شهید سلیمانی را خواستار هستند و ما می‌خواهیم مردم نسبت به جریان حاج قاسم هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند. اگر کار مردمی بماند، تنوع فعالیت‌ها بیشتر و متفاوت‌تر می‌شود. اینکه کار در حوزه مردم پیش رود و باقی بماند، دغدغه‌ای جدی است.

مسئول عملیات دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: مردم باید با ابتکار عمل‌های متنوع در باب حاج قاسم و تفکرش کارهایی انجام دهند. امکان بروز این آفت وجود خواهد داشت که حاج قاسم سلیمانی را تنها به عنوان یک ژنرال معرفی کنیم و این در حالی است که حاج قاسم سلیمانی یک مکتب فکری است و هر بعد و گوشه‌ای از زندگی او جای کار فراوانی دارد و باید در این زمینه کار کنیم.

حقانی بیان کرد: معمولاً برنامه‌ریزی‌هایی در مرکز طراحی و به استان‌ها ابلاغ می‌شد و این در حالی است که برای هر برنامه باید زیست‌بوم تبلیغی در نظر گرفته شود. گاهی برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد خوب است اما آن کاربردی که باید را در استان‌های مختلف ندارد. در این راستا کشور برای اجرای عملیات سالگرد شهادت حاج قاسم به 7 منطقه تقسیم شده است.

وی عنوان کرد: تبلیغ به معنی رساندن پیام به مردم برای آوردن آن‌ها در عرصه مسئولیت است. مردم باید پیام حاج قاسم را بشنوند و خود وارد عرصه اجرا شوند. باید فراخوان منتشر کنیم تا هرکسی دغدغه حاج قاسم را دارد ورود کند و هر کاری از دستش برمی‌آید بر اساس اقتضائات خود انجام دهد. تبلیغات اسلامی باید راهبردهای خود را به مردم انتقال داده و از طرح‌های خلاقانه مردم استفاده کند. ارزش کار مردمی هرچند نامنظم باشد از یک کار متحد و شکیل و زیبای سازمان‌دهی شده بیشتر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان اضافه کرد: مأموریت مدیران تبلیغات اسلامی این است که با مجموعه‌های مردمی شهرستان‌های خود جلساتی برگزار و از ظرفیت‌های کنشگران فرهنگی استفاده کند. ضروری است بانک ایده مردمی در زمینه اجرای برنامه‌های مربوط به حاج قاسم سلیمانی ایجاد شود. بنا بر این شده که طرح مهرواره اوج نیز در دومین سالگرد حاج قاسم و به نام او به اتمام برسد.

حقانی یادآور شد: راهبرد اصلی استفاده مناسب از فرصت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شاخصه‌های مکتب حاج قاسم در سبک زندگی مردم بوده و هدف این است که مکتب حاج قاسم تبدیل به یک سبک زندگی شود. ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و نهادهای حاکمیتی و ایجاد اتاق عملیات شهرستانی نیز در این راستا باید صورت بگیرد. یکی از چیزهایی که بدنه مردم را جهت‌دهی می‌کند تعیین شعار است که باید از ایده‌های مردمی در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha