«چاشت» رویدادی برای ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه
کد خبر: 4015219
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

«چاشت» رویدادی برای ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه

مدیرعامل بنیاد رویش از برگزاری رویداد «چاشت» با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی بزرگ با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه و جلب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد کم برخوردار استان خبر داد.

عبدالرضا نادری پورز مدیرعامل بنیاد رویش

عبدالرضا نادری‌پور، مدیرعامل مؤسسه خیریه رویش لبخند زندگی (بنیاد رویش) در حاشیه رویداد چاشت که در راستای کمک به تحصیل دانش‌آموزان مستعد تحت پوشش این بنیاد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: بنیاد رویش، یک مؤسسه خیریه غیردولتی، مردم‌نهاد و غیرسیاسی است که با هدف حمایت از دانش‌آموزان مستعد کم برخوردار استان هرمزگان با هر کیش و آیین و ملیتی که هستند، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان مستعد اما کم برخورداری که علاقه‌مند به تحصیل هستند با ساز و کارهایی مشخص شده به 5 روش مختلف شناسایی می‌شوند و تحت حمایت‌های آموزشی، پرورشی و معیشتی بنیاد رویش قرار می‌گیرند. هدف ما این است که این دانش‌آموزان به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نمانند، استعدادهایشان شکوفا شود و در مسیر رشد قرار گیرند.

 مدیرعامل بنیاد رویش تصریح کرد: از قدیم شنیده‌ایم که برای سرمایه‌گذاری یک ساله گندم بکارید، برای سرمایه‌گذاری 10 ساله درخت بکارید و برای سرمایه‌گذاری 100 ساله، انسان پرورش دهید. بنیاد رویش مأموریت خود را پرورش انسان‌هایی می‌داند که در شرایط بغرنجی قرار دارند اما سرشار از استعداد هستند.

نادری‌پور عنوان کرد: یکی از اهداف چهارگانه بنیاد رویش ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه بوده و رویداد چاشت یکی از آن برنامه‌هایی است که در راستای تحقق این هدف انجام می‌شود. این رویداد در سازمان‌ها و ادارات بزرگ با کمک کارکنان آن اداره برگزار شده، میزهای صبحانه‌ای با مشارکت اعضای افتخاری بنیاد رویش تدارک دیده می‌شود و در کنار فراهم شدن صبحی خاطره‌انگیز، مبلغی نیز جهت جلب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد کم برخوردار استان و همچنین ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه جمع‌آوری می‌شود.

وی بیان کرد: رویداد چاشت کاملاً خودجوش بوده و بدون استفاده از هیچ‌گونه حمایت مالی دولتی و سازمانی و تنها با جلب مشارکت‌های مردمی برگزار می‌شود. هرچند مشارکت و حمایت معنوی سازمان‌ها و ادارات، ما را در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی بنیاد رویش یاری می‌کند. رویداد چاشت بعد از 2 سال که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود به میزبانی شرکت مخابرات هرمزگان و با همکاری کارکنان این نهاد برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد رویش اضافه کرد: چشم‌اندازی که بنیاد رویش در سند راهبردی خود پیش‌بینی کرده، پرورش هزار دانش‌آموز مستعد کم برخوردار و کمک به بالندگی آنان در 10 سال ابتدایی کارش است. حدود 4 سال از شروع به کار این بنیاد گذشته و تا امروز 277 دانش‌آموز را بورسیه کرده‌ایم. شیوع کرونا باعث ایجاد کمی تأخیر در کارمان شد اما توقف در قاموس رویش نیست و امید داریم سند چشم‌اندازی که تدوین کرده‌ایم محقق شود.

محسن دیانت، مدیر روابط عمومی و ارتباطات مخابرات هرمزگان نیز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: هدف ما از این مشارکت جاری و ساری کردن لبخند در جامعه و بر لبان دانش‌آموزان تحت پوشش بنیاد رویش بوده همان‌طور که در رویداد چاشت، لبخند بر لبان همکاران ما در مخابرات هرمزگان نشانده شد.

وی یادآور شد: شرکت مخابرات مفتخر است که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود فعالیت‌های گوناگونی را در جهت بهبود وضعیت اجتماعی، معیشتی و فرهنگی جامعه انجام می‌دهد. در 2 سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی که در پی داشت، در راستای اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه و کمک به وضعیت معیشتی افراد آسیب‌دیده از کرونا، اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha