پیام آیت‌الله نوری همدانی به همایش کریمه اهل بیت(س)
کد خبر: 4013640
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

پیام آیت‌الله نوری همدانی به همایش کریمه اهل بیت(س)

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با صدور پیامی به نهمین همایش کریمه اهل بیت(س) گفت: یكی از امتیازات حضرت معصومه محدثه بودن است كه در كتب روائی ما احادیثی از آن حضرت ذكر گردید كه چراغ هدایت است.

آیت الله نوری همدانی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، شب گذشته، 24 بهمن‌ماه،  به نهمین همایش کریمه اهل بیت(س) پیامی صادر کرد که متن آن در ذیل آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی أشرف الأنبیاء و المرسلین محمّد و آله الطیبین الطاهرین و اللعنة الدائمه علی أعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین.

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم و تسلیت شهادت بانوی كرامت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها؛

آنچه مسلم است در تبیین شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها هیچ بیان و قلمی نمی‌تواند از عهده آن برآید. بانویی كه بشارت ولادتش قبل به دنیا آمدن و شهر محل دفنش عش آل محمد(ص) ذكر شد و نتیجه زیارتش وجوب بهشت بیان گردید.

بانویی كه حضرت رضا(علیهم‌السلام) و امام جواد(علیهم‌السلام) فرمودند: اگر كسی قبر فاطمه معصومه را در قم زیارت كند بهشت بر او واجب می‌شود.

به‌راستی این چه مقامی است كه فرمود: «عارفأ بحقها»، بی‌شک بیان حضرت به مقام ولایت است كه می‌خواهد اهمیت ولایت‌پذیری آن بانو را بیان بدارد.

یكی از امتیازات حضرت معصومه محدثه بودن است كه در كتب روائی ما احادیثی از آن حضرت ذكر گردید كه چراغ هدایت می‌باشد و در تجلیل از كریمه اهل بیت این بس كه زیارت‌نامه او از امام معصوم صادر گردید و نقل است وقتی سعد اشعری به محضر حضرت رضا علیه‌السلام رسید حضرت فرمود: سعد پاره تن ما در قم دفن است. سعد عرض كرد: آیا حضرت معصومه را می‌فرمایید. حضرت فرمود: بله، هر وقت به زیارتش نائل شدی با این وضع او را زیارت كن و این زیارت‌نامه موجود را ا نشاء فرمودند. و آن‌وقت اهمیت حضرت معصومه مضاعف شد كه حضرت فرمودند: «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه». یعنی مقام شفاعت نیز به این بانو تعلق دارد.

این‌جانب لازم می‌دانم از همه عزیزان حاضر در جلسه خصوصاً نماینده محترم ولی‌فقیه در استان هرمزگان كه همت خاص در ترویج معارف اهل‌بیت علیهم اسلام دارد تشکر کنم و ان‌شاءالله همگی مورد عنایت حضرت قرار بگیریم.»

انتهای پیام
captcha