ضرورت الگوپذیری از امام حسن عسکری(ع) در راستای مبارزه با انحرافات
کد خبر: 4013034
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

ضرورت الگوپذیری از امام حسن عسکری(ع) در راستای مبارزه با انحرافات

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: امام حسن عسکری(ع) همواره به مبارزه با انحرافات زمان با تبیین صحیح معارف دینی برای شیعیان الگوپذیری از آن حضرت در راستای مبارزه با انحرافات از ضروریات امروز جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 23 آبان ماه، ضمن گرامیداشت ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در کنار پدر بزرگوار خود مراحل رشد و شکوفایی را گذرانده و از دریای معارف و فضیلت‌های پدر بهره‌مند شدند و به‌رغم جوان بودن به دلیل موقعیت بلند علمی، اخلاقی، خانوادگی و به ویژه رهبری شیعیان و اعتماد بی‌شائبه آنان به حضرت، دارای احترام و شهرت فراوانی بودند.

وی افزود: دوران امام عسکری(ع) دوران جهالت منکران اهل بیت(ع) و شبهاتی پیرامون آن‌ها و همچنین دوران معتمدها و معتضدها بود که غرق در شهوت‌رانی و لذایذ دنیوی بودند. آن حضرت در مجالس خود، شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) را به تقوا، ترس از خدا، کوشش در راه خدا، راست‌گویی و امانت‌داری نصیحت می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ابعاد سبک زندگی امام یازدهم، تصریح کرد: سبک زندگی امام حسن عسکری(ع) به گونه‌ای بود که ایشان هم به مسائل مادی و دنیوی و هم به امور معنوی و اخروی توجه داشته و سبک زندگی ساده اسلامی داشتند. امام یازدهم در زمان امامت، به سبب وعده‌های تولد امام زمان(عج) و وعده موعود آخرالزمان تحت نظر قرار گرفتند و ارتباط امام با شیعیان به شدت کنترل می‌شد و زندگی ایشان سخت شده بود.

انصاری‌راد ادامه داد: با تمام دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌هایی که درباریان عباسی به امام حسن عسکری(ع) داشتند، عظمت معنوی و فروغ کمالات امام به قدری آنان را تحت تأثیر قرار می‌داد که ناگزیر در برابر آن حضرت سر تعظیم فرود می‌آوردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) همواره به مبارزه با انحرافات زمان با تبیین صحیح معارف دینی برای شیعیان می‌پرداختند و هرگاه احساس می‌کردند مشکل و انحرافی در جامعه به وجود آمده است، سریعاً برای رفع این انحراف اقدام می‌کردند. الگوپذیری از آن حضرت در راستای مبارزه با انحرافات از ضروریات امروز جامعه است.

انتهای پیام
captcha