نمایش چهره پلید آمریکا در شکست مفتضحانه دزدی دریایی نفت ایران
کد خبر: 4010889
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

نمایش چهره پلید آمریکا در شکست مفتضحانه دزدی دریایی نفت ایران

امام جمعه سیریک شهرستان گفت: شکست مفتضحانه آمریکایی‌ها در دزدیدن نفت ایران باری دیگر ماهیت پلید و چهره غیرقابل تغییر آمریکایی‌ها و نیروهای سنتکام در منطقه را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه سیریک

حجت‌الاسلام  محسن سالاری، امام جمعه شهرستان سیریک، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: در روزهای گذشته و در آستانه روز تاریخی سیزده آبان که در تقویم ملی ما به عنوان روز استکبارستیزی درج شده، شاهد ثبت پیروزی جدید برای دریادلان نیروی دریایی سپاه در مواجه با نیروی دریایی آمریکا بودیم و فرزندان ایران اسلامي جلوی دزدی آشکار دریایی توسط مزدوران سنتکام در منطقه را گرفتند که نشان از غیرقابل تغییر بودن‌ ماهیت پلید آمریکا دارد و باری دیگر چهره واقعی  آمریکا را به جهانیان نشان دادیم.

وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس و دریای عمان و هزاران کیلومتر دورتر از آب‌های سرزمینی خودشان هیچ معنای درستی را به همراه ندارد و موجب بر هم زدن امنیت می‌شود که لازم است کشورهای همسایه در ساحل خلیج‌فارس با عقلانیت، حکم اخراج آمریکا از منطقه را صادر کنند در غیر این صورت ناامنی ناشی از حضور آمریکایی‌ها در منطقه ممکن است دامن آن‌ها را نیز بگیرد.

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد: آمریکا به کرات نشان داده که به هیچ وجه قابل‌اعتماد نیست و همواره به دنبال ضربه زدن به ملت‌ها و کشورها است. باید دید که ارمغان حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق چه بوده و تا چه اندازه در سوریه با داعش جنگیده است. آن چیز که در رابطه با آمریکا صدق می‌کند این است که او هرکجا که پا می‌گذارد موجی از ناامنی آنجا را فرا می‌گیرد و بارها نیز برای دست یافتن به این امر در کشور ما تلاش کرده است.

سالاری عنوان کرد: امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و در زمین، دریا و هوا هرکجا که باشد با تمام توان از آن دفاع خواهد کرد. تقابل اخیر جان بر کفان نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی نشان داد که هیچ‌گونه ترس و هراسی در نیروهای ایرانی راه ندارد و آن‌ها با عزمی محکم پاسخ هرگونه کار خلاف و غیرقانونی و هر تهدیدی را خواهند داد.

وی بیان کرد: امام امت به خوبی آمریکا را شیطان بزرگ خواند و ما امروز به خوبی نتیجه تلاش‌های آمریکایی‌ها در منطقه را می‌بینیم، ناامنی در افغانستان و راه انداختن جنگ داخلی، حمایت از داعش در عراق و سوریه، تلاش برای جنگ‌افروزی در منطقه شرق آسیا و... همه و همه تلاش‌های شیطانی آمریکا برای بر هم زدن آرامش حاکم بر جهان است.

وی اضافه کرد: در مسئله برجام، جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت به پای میز مذاکره رفت و تمام تعهدات خود را نیز اجرایی کرد اما آمریکایی‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های شیطانی خود یعنی خلف وعده را به نمایش گذاشتند و بدون عمل به تعهدات یک‌طرفه از آن خارج شدند. برخی‌ها فکر می‌کنند بی‌اعتمادی ما به آمریکا به دلیل علایق شخصی است در حالی که این‌طور نیست و کارنامه آمریکا منشأ بی‌اعتمادی ما است.

امام جمعه شهرستان سیریک در پایان یادآور شد: آمریکایی‌ها بارها نشان داده‌اند که با ملت ایران دشمن هستند و از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون همه‌ساله پای سند این دشمنی را به شیوه‌های مختلف امضا کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha