تقویت روحیه مطالبه‌گری بیانگر رشد و تعالی جامعه زنان است
کد خبر: 4007940
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

تقویت روحیه مطالبه‌گری بیانگر رشد و تعالی جامعه زنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تقویت روحیه مطالبه‌گری را بیانگر رشد و تعالی جامعه زنان دانست و گفت: زنان جامعه ما باید در گام دوم انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف مطالبه‌گر باشند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در کرسی آزاداندیشی مسائل زنان در حوزه دین‌داری و نقش‌آفرینی در حکومت اسلامی اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف دینی به ویژه به منظور اوج‌گیری اهداف مدنظر در گام دوم انقلاب اسلامی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کارگاه‌های رشد و تعالی زنان در جامعه و بیان مشکلات و تنگناها و کاستی‌ها از ضروریات است.

وی افزود: همچنین برای تحقق گام دوم انقلاب نیازمند پرداختن به مباحث تربیتی موردنیاز خانواده‌ها، تبیین حقوق و جایگاه زن و همچنین تحقق فرزندآوری و افزایش جمعیت به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اینکه زنان جامعه اسلامی باید مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: تقویت روحیه مطالبه‌گری بیانگر رشد و تعالی جامعه زنان است. در گام دوم انقلاب اسلامی، زنان جامعه ما باید در موضوعات مختلف مطالبه‌گر باشند و به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش‌هایی باشند که در ذهنشان دارند.

انصاری‌راد عنوان کرد: باید زمینه و فرصتی برای پاسخگویی به سؤالات قشر زنان در جامعه فراهم شود. اساتید در رشته‌های مختلف باید با حضور در مجامع زنان، پاسخگوی سؤالات و شبهاتی باشند که توسط دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در ذهن زنان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن سال‌هاست که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی از قبیل حجاب، پوشش، خانواده، تربیت فرزند و … شبهاتی را در اذهان عمومی به ویژه زنان القاء کرده‌اند و با طرح مباحث مختلف در کرسی‌های خود به دنبال القای ناکارآمدی نظام انقلاب اسلامی و عدم توانایی آن در پاسخگویی به نیازهای زنان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این در حالی است که مبانی انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر گفتمان ولایت و اصول قرآن کریم است و با بهره‌گیری از این مبانی محکم، پاسخگوی ده‌ها و حتی صدها شبهه در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

انصاری‌راد بیان کرد: به منظور تحقق رشد و شکوفایی فکری و اندیشه‌ای باید نشست‌ها، جلسات و کارگاه‌ها با محتوا مدیریت و تقویت شوند. عصر برگزاری کارگاه‌های آموزشی به سبک و شیوه سابق سپری شده و باید با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها به سبک نوین، واقعیت و حقایق عینی پیگیری و پاسخ داده شود.

وی در پایان یادآور شد: زنان جامعه اسلامی اعم از اهل تسنن و تشیع باید بیش از پیش در کنار هم باشند و بر اساس آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» به عنوان یک اصل مشترک، باید مسائل را احصاء و برای آن پاسخ مناسبی بیابند.

انتهای پیام
captcha