هدایت پیامبر(ص) محدود به مذهب و زمان و مکان نیست
کد خبر: 4007656
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

هدایت پیامبر(ص) محدود به مذهب و زمان و مکان نیست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک گفت: هدایت و رسالت پیامبر(ص) تنها اختصاص به شیعیان و زمان و مکانی نداشته بلکه همه مردم تا روز قیامت می‌توانند در مسیر هدایت و سعادت ایشان قرار بگیرند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام میثم سالاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک، امروز، دوم آبان ماه، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: خلق عظیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رسول خدا(ص) است. خداوند در قرآن به پیامبر(ص) صفت «إِنَّکَ لَعَلی‌خُلُقٍ عَظِیمٍ» را داده است. هدایت و رسالت پیامبر(ص) تنها اختصاص به شیعیان و هیچ زمان و مکانی نداشته بلکه همه مردم تا روز قیامت می‌توانند در مسیر هدایت و سعادت ایشان قرار بگیرند و با پیروی از سیره امامان معصوم(ع) در مسیر حق گام بردارند.

وی افزود: رسول خدا فرمودند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ؛ به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام».  قرآن کریم نیز از رسول گرامی اسلام(ص) به عنوان اسوه‌ای نیکو یاد کرده که همگان باید به آن حضرت تأسی کنند. خداوند در آیه 21 سوره احزاب فرموده است: «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا؛ البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن‌کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند».

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک تصریح کرد: همچنین خداوند در خصوص حضرت در آیه 4 سوره قلم می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم؛ و در حقیقت تو به نیکو خلقی عظیم آراسته‌ای». امیرالمؤمنین علی(ع) نیز در فرازی از خطبه۷۲ نهج‌البلاغه بهترین درود و برکات الهى را نثار روان پاک پیامبر اسلام(ص) کرده و آن حضرت را به بیش از 20 وصف از اوصاف برجسته‌اش که او را شایسته این درود و صلوات می‌کند، یاد می‌فرماید و می‌گوید: «خداوندا! گرامی‌ترین درودها و افزون‌ترین و پربارترین برکاتت را بر محمد(ص) بنده‌ات و رسولت بفرست».

سالاری عنوان کرد: صلوات، همان رحمت‌های الهى است و برکات، انواع نعمت‌های پروردگار را شامل می‌شود و مجموعه صلوات و برکات چنان فراگیر است که هیچ خیر و سعادتى از آن بیرون نخواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: خداوند در آیه 2 سوره طه می‌فرماید: «مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَی؛ ما قرآن را بر تو نازل نکردیم که خویشتن را به رنج درافکنی». نبی مکرم اسلام(ص) به اندازه‌ای به هدایت مردم حریص بودند که دوست داشتند همه آن‌ها به بهشت بروند و کسی به جهنم نرود، تا اندازه‌ای که خداوند به ایشان فرمود این‌قدر خودت را به زحمت نینداز.

انتهای پیام
captcha