جشن قرآن‌آموزی دانش‌آموزان کلاس اولی در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 4007304
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

جشن قرآن‌آموزی دانش‌آموزان کلاس اولی در هرمزگان برگزار شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری جشن قرآن‌آموزی ۵۰ هزار و ۴۷۰ نفر از دانش‌آموزان کلاس اولی در استان به روش حضوری و مجازی خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حوریه حاجی‌زاده، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، صبح امروز، اول آبان ماه، اظهار کرد: جشن قرآن‌آموزی ۵۰ هزار و ۴۷۰ نفر از دانش‌آموزان کلاس اولی در استان با هدف آشنایی با این کتاب آسمانی و تعالیم آن و همچنین تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان به روش حضوری و مجازی در ۲ هزار و ۱۴۱ مدرسه برگزار شد.

وی با اشاره به ویژگی کتاب قرآن دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، تصریح کرد: این کتاب به آموزش روخوانی آیه‌های کوتاه، ساده و مفاهیم قرآنی می‌پردازد. قرآن کرامت، حرمت و حکمت دارد و اولیای دانش‌آموزان پایه اول بدانند که عمل به آموزه‌های قرآن، راه سعادت بشری است، چراکه این کتاب آسمانی برنامه زندگی بوده و باید به دستورهای خدا عمل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه آشنایی کودکان با آموزه‌های قرآنی و کاربرد آن در زندگی امری ضروری است، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشن تعمیق ارزش‌ها، انس و آشنایی دانش‌آموزان با قرآن با ایجاد خاطره‌ای شیرین از آغاز آموزش رسمی قرآن است.

حاجی‌زاده بیان کرد: تلاوت قرآن و آموزش مفاهیم دین مبین اسلام اگر از دوران ابتدایی آغاز شود، تأثیر بسیار عمیقی در رشد و تعالی دانش آموزان ایجاد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به آثار و نتیجه قرائت قرآن و درک مفاهیم آن در زندگی انسان‌ها، یادآور شد: علاوه بر قرائت، معرفت و شناخت حقیقی قرآن تأثیر بسیار ژرفی در زندگی و منش فرد خواهد داشت و انتظار می‌رود همه دست‌اندرکاران به ویژه معلمان و اولیا به اهداف برنامه درسی قرآن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha