برگزاری جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در بندرعباس
کد خبر: 4007293
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

برگزاری جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در بندرعباس

رئیس هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان از برگزاری مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع بندرعباس خبر داد.

غلام احمدی‌پناه نخلی، رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) امشب، اول آبان ماه، ساعت 19:30 در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان برگزار می‌شود، افزود: سخنران مراسم «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری» استاد حوزه و دانشگاه بوده و «حاج امیر عارف» از مداحان اهل‌بیت(ع) کشورمان به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‌پردازد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان تصریح کرد: از مردم شریف، مؤمن و ولایتمدار هرمزگان دعوت می‌کنیم که با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جشن میلاد محور وحدت اسلامی، پیامبر خوبی‌ها و مهربانی‌ها، حضرت محمد(ص) و همچنین امام صادق(ع) احیاگر مذهب شیعه و پایه‌گذار مکتب جعفری، برای نمایش وحدت امت اسلامی، حضور به هم رسانند.

نقش هیئات مذهبی در تقویت وحدت اسلامی

احمدی‌پناه با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار هیئات مذهبی در ایجاد همبستگی و تقویت وحدت میان مسلمانان و بیداری اسلامی، عنوان کرد: خداوند در آیه 103 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و به راه‌های متفرق نروید».

وی ادامه داد: هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) که محور وحدت امت اسلامی هستند، فرصت مناسبی است که هیئات مذهبی در راستای ارتقای ارزش‌های اسلامی و تحکیم وحدت میان مسلمانان در جامعه تلاش کنند. اکنون‌که جامعه اسلامی در تیررس هجمه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمن قرار گرفته، نیاز به فعالیت در راستای تبیین ضرورت اتحاد و همبستگی و وحدت اسلامی برای مؤمنین بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

رئیس هیئت رزمندگان اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: ان‌شاءالله که همه ما با چنگ زدن به ریسمان الهی و با تأسی به سیره نبوی و اهل بیت(ع) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نایب برحق امام زمان(عج) در راستای تحقق امت واحده و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه مسلمین گام برداریم.

انتهای پیام
captcha