تحقق وحدت اسلامی نیازمند جلوگیری از تسلط کفار بر مسلمانان است
کد خبر: 4007162
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

تحقق وحدت اسلامی نیازمند جلوگیری از تسلط کفار بر مسلمانان است

امام جمعه شهرستان قشم گفت: وحدت واقعی بین مسلمانان به این معناست که حاکمان اسلامی در هیچ حوزه‌ای کفار را بر سرنوشت اسلام و مسلمانان مسلط نکنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم، ظهر امروز، 30 مهرماه، در نماز جمعه این هفته قشم، با اشاره به سالگرد اعتراض امام راحل به تصویب کاپیتولاسیون در رژیم پهلوی، اظهار کرد: امروز این طرح در قالب تسلط صهیونیست‌ها بر کشورهای اسلامی تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سرزمین‌های اسلامی در کشورهای مختلف نباید در اختیار صهیونیسم قرار بگیرند، افزود: واگذاری اختیار قلمرو اسلامی به صهیونیست‌ها نشان از آن دارد که حکام این کشورها صلاحیت لازم را ندارند و از مکتب اسلام و رسول‌الله به دور هستند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: وحدت واقعی بین مسلمانان به این معناست که حاکمان اسلامی در هیچ حوزه‌ای کفار را بر سرنوشت اسلام و مسلمانان مسلط نکنند.

حاجبی عنوان کرد: پل خلیج‌فارس که جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل می‌کند، به آبروی نظام جمهوری اسلامی و آرزوی مردم جزیره قشم تبدیل شده است. اجرای طرح ایجاد این پل بیش از ۱۲ سال است که آغاز شده و زیبنده نیست که تاکنون نیمه تمام باقی‌مانده باشد. با ایجاد پل خلیج‌فارس، قشم از حالت جزیره خارج نخواهد شد اما ارتباطات مختلف جزیره با سرزمین اصلی تسهیل می‌شود.

وی ضمن قدردانی از حذف عوارض تردد مردم جزیره قشم در بندر پل، اضافه کرد: علاج واقعی حل مشکلات، ساخت پل خلیج‌فارس و نیز ایجاد راه‌های مناسب و استاندارد است تا میزان تصادفات و مشکلات ناشی از آن کاهش یابد.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به آغاز طرح مسکن جوانان قشم، بیان کرد: شایسته نیست که مردم جزیره قشم با مشکلات مسکن و بیکاری روبرو باشند. در واگذاری زمین و نیز ایجاد شغل‌های گوناگون اولویت با کسانی است که اهل این بوم هستند و سال‌ها در آن زندگی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha