بروز جریانات تکفیری حاصل غفلت مسلمانان از وحدت اسلامی است
کد خبر: 4006957
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

بروز جریانات تکفیری حاصل غفلت مسلمانان از وحدت اسلامی است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره سپاه گفت: با مشاهده جریانات داعش و تکفیری‌ها در سوریه و عراق می‌توان  به اهمیت وحدت اسلامی پی برد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز، 29 مهرماه، در همایش «وحدت اسلامی، مقدمه‌ای برای تمدن سازی» ضمن تبریک ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) محور وحدت اسلامی، اظهار کرد: بررسی مقوله وحدت اسلامی برای مسلمانان از منظر عقل و منطق یک موضوع امکان‌پذیر است.

وی افزود: خداوند در آیه 103 سوره آل‌عمران فرموده است: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا ۗ كَذَٰلِكَ یبَینُ اللَّهُ لَكُمْ آیاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ؛ و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راه‌های متفرّق نروید، و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، خدا در دل‌های شما الفت و مهربانی انداخت و به لطف و نعمت خدا همه برادر دینی یکدیگر شدید، و در پرتگاه آتش بودید، خدا شما را نجات داد. بدین گونه خدا آیاتش را برای (راهنمایی) شما بیان می‌کند، باشد که هدایت شوید».

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اتحاد مسلمانان و دوری از تفرقه، تصریح کرد: در جامعه امروزی مشاهده جریانات توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها مبنی بر تفرقه‌افکنی و دوری از وحدت بوده و شعار آمریکایی‌ها برای برخی از کشورهای اسلامی، دلیل واضحی بر بهره بردن و سوءاستفاده از آنان و تخریب وحدت اسلامی است.

مارانی با تأکید بر ضرورت وحدت جامعه اسلامی، عنوان کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) فرمودند: «همیشه همراه جمعیت‌های بزرگ باشید كه دست خدا با جماعت است و از پراكندگی بپرهیزید كه انسان تک‌وتنها بهره شیطان است، چنانکه گوسفند تنها طعمه گرگ».

وی در پایان با اشاره به اینکه مسلمانان قربانی غفلت خود در توطئه‌های دشمن هستند، یادآور شد: با مشاهده جریانات داعش و تکفیری‌ها در سوریه و عراق می‌توان  به اهمیت وحدت اسلامی پی برد. امنیت کنونی جامعه و کشور، مرهون انسجام، وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha