همایش «وحدت اسلامی مقدمه‌ای برای تمدن سازی» در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 4006953
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

همایش «وحدت اسلامی مقدمه‌ای برای تمدن سازی» در هرمزگان برگزار شد

همایش «وحدت اسلامی مقدمه‌ای برای تمدن سازی» در هرمزگان با حضور فضلا و اندیشمندان اهل سنت و تشیع استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، همایش «وحدت اسلامی مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی» امروز، 29 مهرماه، به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این همایش، گفت: وقتی به یک تمدن نگاه منظومه‌ای می‌شود می‌تواند دستمایه ساخت یک تمدن جدید باشد. تمدن همان‌طور که علمای علم تمدن مطرح می‌کنند 3 کلیدواژه اصلی شامل وجوه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و عقبه اندیشه‌ای که در تار و پود جامعه اسلامی برای شکل‌گیری این تمدن ایجاد شده، دارد.

وی بیان کرد: امروز دستمایه ما برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی که موردنظر رهبر حکیم و فرزانه است، در جستجوی سیره نبوی به دست می‌آید. اولین مسئله‌ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) به آن عنایت ویژه داشت، مفهوم جامعه سازی بود.  مسئله دوم مفهوم امت سازی است و جوامع کوچک باید تبدیل به یک امت شوند و مسئله سوم در سیره نبوی مفهوم وحدت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا باوقار، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان، نیز در این همایش، اظهار کرد: وحدت یکی از مقوله‌های ارزشی جامعه اسلامی بوده و علما و اندیشمندان اسلام نقش اساسی در حفظ وحدت اسلامی دارند.

شیخ عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این همایش بیان کرد: جریان شیعه و اهل سنت اگر اراده قلبی خود را بر اصلاح امور و بر اصلاح بر به وجود آمدن فضای محبت و دوستی بنا نهند، وحدت موردنظر به وجود می‌آید. عصبیت‌های تفکری مورد مذمت است و کسی که تفکر لجاجت و عصبیت دارد باید تفکر خود را بر مبنای وحدت اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه محبتی که سرچشمه حب رسول‌الله(ص) و خداوند متعال است یقیناً به وحدت ختم می‌شود، یادآور شد: کج‌سلیقگی‌ها و کوتاه‌فکری‌ها از عوامل اختلاف و مشکلات اساسی در مقوله وحدت هستند.

سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نمایش عنوان کرد: در جامعه امروزی مشاهده جریانات توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها مبنی بر تفرقه‌افکنی و دوری از وحدت بوده و شعار آمریکایی‌ها برای برخی از کشورهای اسلامی، دلیل واضحی بر بهره بردن و سوءاستفاده از آنان و تخریب وحدت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان قربانی غفلت خود در توطئه‌های دشمن هستند، یادآور شد: با مشاهده جریانات داعش و تکفیری‌ها در سوریه و عراق می‌توان  به اهمیت وحدت اسلامی پی برد. امنیت کنونی جامعه و کشور، مرهون انسجام، وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

یادآور می‌شود؛ در این همایش استانی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، مدیر دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، فرمانده قرارگاه مدینه منوره سپاه، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، علما، فضلا و اندیشمندان اهل سنت و تشیع استان هرمزگان، مسئولین نهادهای دولتی و طلاب حوزه علمیه خواهران بندرعباس حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha