ضرورت برگزاری یک همایش استانی زکات در هرمزگان
کد خبر: 4006768
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

ضرورت برگزاری یک همایش استانی زکات در هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزاری یک همایش استانی در حوزه زکات برای ترویج این فریضه الهی امری ضروری دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ظهر امروز، 28 مهرماه، در نشست بررسی همکاری‌های مشترک اداره کل کمیته امداد و اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ زکات که با حضور مدیرکل امور اجرایی زکات کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک را با کمیته امداد استان در راستای ترویج فرهنگ زکات منعقد کردیم و اقدامات خوبی در این زمینه در سراسر هرمزگان صورت گرفته است.

وی افزود: مدیران تبلیغات اسلامی در جلسات شورای زکات شهرستان‌ها حضور فعالی دارند و همواره آنچه مورد تصویب قرار می‌گیرد را اجرایی می‌کنند. ما در استان هرمزگان حدود 250 روحانی مستقر و هجرت داریم که توانسته‌اند در روستاها در راستای اطلاع‌رسانی فرهنگ زکات گام‌های مؤثری بردارند و به رشد و توسعه فرهنگ زکات کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: همایش‌های مختلفی در آستانه ماه مبارک رمضان، محرم و صفر در سراسر استان برگزار و مسائل گوناگونی از جمله تبیین مسئله زکات و وظایف روحانیون در این زمینه مطرح می‌شود. ما در سال حدود 3 هزار و 500 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می‌کنیم که البته این مقدار در زمان شیوع ویروس کرونا با کاهش مواجه بوده است.

انصاری‌راد یادآور شد: ما درخواست داریم که بسته‌های فرهنگی در اختیار مبلغین به ویژه روحانیون مستقر قرار بگیرد و همچنین مشوق‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شود. هرمزگان نیازمند برگزاری یک همایش استانی زکات است.

انتهای پیام
captcha