حفظ وحدت اسلامی؛ نیازمند گسترش عقلانیت
کد خبر: 4006702
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

حفظ وحدت اسلامی؛ نیازمند گسترش عقلانیت

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بر ضرورت گسترش عقلانیت در راستای حفظ وحدت در جهان اسلام تأکید کرد و گفت: در خلأ عقلانیت، افراط و تفریط 2 خوره هستند که در صورت عدم دقت، می‌توانند به جان دین بیافتند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، 28 مهرماه، در همایش گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان قشم، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: وجود پیامبری چون خاتم‌الانبیاء حضرت محمد(ص) موجب فخر عالم و به‌ویژه مسلمین جهان است.

وی افزود: موضوع مهم در تحکیم وحدت این است که باید زمینه‌های اختلاف را از بین ببریم و اجازه ندهیم که فرافکنان زمینه از بین بردن اخوت و برادری بین مسلمان اهل تسنن و تشیع را فراهم آورند. مسئله مهم دیگر گسترش عقلانیت است؛ چراکه افراط و تفریط 2 خوره‌اند که در صورت عدم دقت افراد می‌توانند به جان دین بیافتند.

 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: ما باید با نگاه کردن به سایر ادیان الهی که به شاخه‌های مختلف تقسیم شدند اما به جان یکدیگر نیفتادند درس بگیرم؛ چراکه اگر جنگی هم بین آن‌ها رخ داده جنگ دینی و اعتقادی نبوده است.

عبادی‌زاده عنوان کرد: دشمنان قسم خورده ما سعی دارند تا با تفرقه‌افکنی و نفاق میان مذاهب و قومیت‌ها و کشورهای گوناگون در جهان اسلام، پیوند اخوت و برادری میان مسلمانان را کم‌رنگ کنند، آنان با نقشه‌های شوم خود به جان مسلمانان جهان افتاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: فرهنگ‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی،  باید زمینه‌ساز یک فرهنگ و تمدن اسلامی عظیم باشد و ملت ایران امروز افتخار کند که پرچم‌دار تمدن نوین اسلامی در جهان است.

انتهای پیام
captcha