تقوا لازمه استمرار وحدت است
کد خبر: 4006694
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

تقوا لازمه استمرار وحدت است

امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه تقوا لازمه استمرار وحدت است، گفت: تقوا باید به انسان بصیرت بدهد و ظاهر او باطن انسان را یکرنگ کند تا وحدت و انسجام عملی همیشه وجود داشته باشد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم، صبح امروز، ۲۸ مهرماه، در همایش گرامیداشت هفته وحدت در این شهرستان، اظهار کرد: مکارم اخلاق، عامل وحدت بوده و وحدت و یکپارچگی لازمه اقتدار و امنیت امت است.

وی با بیان اینکه تنها انسان ساده‌لوح است که نمی‌تواند وحدت اسلامی را از پیام‌های صریح قرآن دریافت نکند، تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی، رهبر و مسئولان  این نظام، کشور از امنیت و وحدت پایداری برخوردار است.

امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و کشور به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، عنوان کرد: در راستای همین اهداف، برادران شیعه افغانستان به خاک و خون کشیده شدند.

شیخ خطیبی در پایان یادآور شد: تقوا لازمه استمرار وحدت است. از این رو باید به مؤلفه‌های وحدت توجه کنیم و بدانیم که تحقق، حراست و صیانت از امت واحده هزینه دارد. تقوا باید به انسان بصیرت بدهد و ظاهر او باطن انسان را یکرنگ کند تا وحدت و انسجام عملی همیشه وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha