همایش «نسل آفتاب» در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 4006462
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

همایش «نسل آفتاب» در هرمزگان برگزار شد

همایش پیشکسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان هرمزگان تحت عنوان «نسل آفتاب» برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی غریب، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، امروز 27 مهرماه، در همایش پیشکسوتان اتحادیه استان تحت عنوان «نسل آفتاب»، اظهار کرد: استفاده از تجربیات ارزنده پیشکسوتان در آینده پیش روی اتحادیه مانند روشن‌ شدن‌ چراغ راهی در این تشکل انقلابی است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حضور پیشکسوتان در این جمع صمیمی خواهان استمرار حلقه اتصال تجربیات آن‌ها با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان جهت رسیدن به اهداف این تشکل شد.

محمد پیروان، پیشکسوت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان هرمزگان در این همایش، اظهار کرد: تلاش شبانه و روزی اعضای انجمن جهت رسیدن به اهداف فرهنگی و تربیتی اتحادیه ستودنی است.

 محمد رزم، دیگر پیشکسوت این اتحادیه در این همایش، بیان کرد: در زمان گذشته با دانش‌آموزان انجمنی کارهای فرهنگی زیادی صورت می‌گرفت و تشکل دارای بنیان و اساس قوی تربیتی و تشکیلاتی بود. از حضرت امام خمینی(ره) در سال ۴۲ پرسیدند پشتوانه شما برای تشکیل انقلاب چه کسانی هستند و ایشان فرمودند مردان من در گهواره هستند؛ یعنی در طی ۱۵ سال نیروسازی جهت شکل‌گیری انقلاب اسلامی صورت گرفت و بعد از تشکیل انقلاب با فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 57 انجمن اسلامی شکل گرفت و دوستان عزیز انجمنی با برپایی دعای کمیل بر سر مزار شهیدان به عنوان قرار هفتگی دل‌ها و قلب‌های دوستداران در این تشکل انقلابی را به هم پیوند دادند.

زارع یکی دیگر از پیشکسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان هرمزگان در همایش نسل آفتاب، عنوان کرد: ما نیازمند به مستندسازی فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی اتحادیه در گذشته هستیم تا بتوانیم جایگاه اصلی انجمن اسلامی را به نسل آینده معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعار ما انجمنی‌های گذشته رفع فقر در جامعه بوده است، یادآور شد: این اتحادیه تنها تشکلی بود که در اوایل سال 59 کارگروهی از بچه‌های انجمنی تشکیل داد تا گزارشی از مشکلات شهرستان بشاگرد را جمع‌آوری و به حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی، نماینده ولی‌فقیه در زمان نخست‌وزیری شهید رجایی ارائه دهد و خیلی پیگیری‌ها با کمک همین بچه‌های انجمن اسلامی جهت شناسایی مشکلات منطقه محرم بشاگرد صورت گرفت. پس با صرف کردن فعل خواستن می‌توان یک انجمن اسلامی قوی ساخت.

انتهای پیام
captcha