خلأ وحدت بین مسلمانان زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمنان اسلام است
کد خبر: 4006454
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

خلأ وحدت بین مسلمانان زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمنان اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خلأ وحدت بین مسلمانان را زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمنان اسلام دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد، امروز، 27 مهرماه، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت جهان اسلام، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های امروز جهان اسلام ایجاد وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی است و با تحقق این امر مهم، ضمن رفع دشمنی‌ها اغلب مشکلات جهان اسلام نیز مرتفع خواهد شد.

وی همبستگی اسلامی را از مهم‌ترین واجبات اسلام دانست و افزود: در رابطه با وحدت جهان اسلام لازم است به نکات بسیار مهمی که اگر مسلمانان دقت بیشتری به آن‌ها داشته باشند اشاره شود، نکاتی که مسلمانان با استفاده از آن‌ها به‌طور قطع می‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اینکه یکی از عوامل بسیار مهم و حیاتی جهان اسلام در حال حاضر رویکرد امت اسلامی به سمت اصول مشترک دینی است، تصریح کرد: اصول مشترکی چون خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، مناسک حج واحد و موعود واحد می‌تواند زمینه‌ساز وحدت میان امت اسلامی باشد. حقیقت امر این است که خیلی از مسلمانان نسبت به این اصول و مشترکات غافل هستند و دشمن هم اتفاقاً از این خلأ به نفع خود استفاده می‌کند.

انصاری‌راد اضافه کرد: از دیگر موارد اشتراک بین مسلمان‌ها می‌توان به احادیث مشترک در کتاب‌های معتبر حدیثی مذاهب اسلامی به‌ویژه در زمینه‌های اخلاقی، فقهی و اعتقادی اشاره کرد. دشمن با سوءاستفاده از نبود وحدت در میان مسلمانان آنان را به جان هم انداخته و این اختلاف و چنددستگی مسلمانان با یکدیگر، حاشیه امنی برای دشمنان جهان اسلام ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای ایجاد و گسترش تفرقه بین امت اسلام، بیان کرد: وحدت اسلامی قوی‌ترین سلاح در دست مسلمانان است. جهان اسلام با خطرات جدی روبرو بوده و رفع این خطرات و حل مشکلات آن، همکاری و تعاون همه مسلمانان به‌ویژه علمای امت اسلامی را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha