برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی «فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی» در کیش
کد خبر: 4006170
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی «فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی» در کیش

مدیر امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش برنامه‌های این سازمان در هفته وحدت را اعلام کرد و برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی «فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی» را یکی از مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در این جزیره دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، رضا اردلان، مدیر امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، امروز، 26 مهرماه، در نشستی خبری که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: هفته وحدت نماد وفاق، تعامل و مشارکت شیعیان و اهل سنت است.

وی افزود: طبق روال هرسال برنامه‌های متنوعی در کیش هم‌زمان با سراسر کشور از سوی برادران اهل سنت و شیعه برای تعامل در تمامی برنامه‌های اجتماعی و دینی برپا می‌شود. اجرای برنامه‌های خاص در هفته وحدت مورد تأکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد و بر این اساس ما در جزیره کیش برنامه‌های مطلوبی برای عموم جامعه، خانواده ه و به‌ویژه بخش کودک و نوجوان در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: جشن وحدت برادران اهل سنت و شیعه از شامگاه دوشنبه ۲۶ مهر در روستای باغو آغازگر هفته وحدت خواهد بود، این جشن به میزبانی برادران اهل سنت با حضور مسئولان این سازمان برپا و برنامه‌هایی مذهبی، دینی و اجتماعی ازجمله سخنرانی، اجرای تواشیح و محفل انس با قرآن را شامل می‌شود.

اردلان عنوان کرد: سه‌شنبه ۲۷ مهر ساعت 7:30 صبح غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام مسجد امام حسن(ع) انجام خواهد شد و در ادامه برنامه‌های هفته وحدت، ساعت ۱۰ صبح استقبال از گردشگران با اهدا گل در فرودگاه از سوی اداره امور زنان سازمان در نظر گرفته شده است.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با مشارکت و همکاری دانشگاه هنر و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان یکی از ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت سه‌شنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۴:۰۰ در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره برپا خواهد شد.

اردلان ادامه داد: میهمانانی در سطح ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای از اندیشمندان و فرهیختگان اهل سنت و شیعه، مقامات و مسئولان کشوری، مسئولان دانشگاه هنر و مسئولان جزیره کیش در این مراسم حضور دارند و سخنرانی‌هایی به‌صورت فیزیکی یا مجازی از سوی متخصصان تقریب مذاهب کشورهای خاورمیانه و اروپایی صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ایجاد شادی و نشاط از دیگر محورهای برنامه‌های هفته وحدت در جزیره است و به این منظور در تالار شهر به مدت ۶ شب برنامه‌های شاد و متنوع ترتیب داده شده که حضور آحاد مردم برای شرکت در آن آزاد است. جنگ شادی، کنسرت موسیقی، فستیوال خندوانه و سخنرانی‌های ویژه هفته وحدت، جشن خانواده در شهرک رز و کمپ سحر ازجمله این برنامه‌ها است.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: در حوزه برنامه کودک و نوجوان نیز جشن خانواده و کودک، مسابقه مجسمه‌های شنی، نقاشی خیابانی و مسابقات ورزشی نیز ازجمله برنامه‌های این حوزه است.

اردلان در پایان با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها مطابق مصوبات شورای سلامت و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، یادآور شد: وحدت یکی از پایه‌های اصلی زیبایی و آرامش جزیره است و اهل سنت و تشیع در کیش سال‌های متمادی در کمال همراهی و برادری و مودت کنار هم زندگی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha