ضرورت رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در هرمزگان
کد خبر: 4005786
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

ضرورت رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر ضرورت رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، گفت آمار مراکز قرآنی استان باید نسبت به تعداد و جمعیت روستاهای هرمزگان در بازه زمانی کوتاه‌مدت افزایش یابد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 25 مهرماه، در دیدار با استاندار هرمزگان، اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از ظرفیت روحانیونی که در حوزه علمیه تعلیم و تربیت می‌یابند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

وی افزود: برای رشد و توسعه حرکت دینی و فرهنگی در استان نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستیم و بخشی از این زیرساخت‌ها به دلیل کمبود اعتبارات در ادوار گذشته، آن‌طور که باید و شاید رشد نیافته و در خصوص احداث خانه‌های عالم جهت استقرار روحانی در مناطق روستایی، نیازمند احداث این خانه‌ها در روستاها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: حدود 300 باب خانه عالم در سراسر استان احداث شده در حالی که 1400 مسجد در استان هرمزگان بنا شده است. بخشی از اعتبارات لازم برای احداث این خانه‌های عالم، از محل اعتبارات دولتی و بخش دیگر از کمک سپاه و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود سالانه حدود 10 باب خانه عالم از محل اعتبارات دولتی در روستاهای استان هرمزگان احداث شود و امید است این نگاه با حضور استاندار جدید تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر ضرورت رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، بیان کرد: در حال حاضر 358 مرکز قرآنی در سطح استان هرمزگان راه‌اندازی شده که این آمار باید نسبت به تعداد و جمعیت روستاهای هرمزگان در بازه زمانی کوتاه‌مدت افزایش یابد.

انصاری‌راد اضافه کرد: 1600 هیئت مذهبی مجوزدار و دارای شناسنامه در سطح استان هرمزگان تشکیل شده و از آنجایی که این هیئت‌ها دارای طرح و برنامه هستند و در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و … فعالیت دارند نیاز است کمک‌هایی به سمت آنان معطوف شود.

وی اظهار کرد: اردوگاه آموزشی، فرهنگی و تفریحی هماگ در سال 76 در یکی از روستاهای خوش آب و هوای استان احداث شده که در حال حاضر نیازمند تعمیر، تجهیزات و... است و برای توسعه آن نیازمند نگاه ویژه استاندار هستیم.

انصاری‌راد بیان کرد: بودجه فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نسبت به طرح و برنامه‌های این اداره‌کل اندک بوده و لازم است جهشی در تخصیص بودجه فصل پنجم صورت گیرد. پیش از شروع شیوع ویروس کرونا، بیش از 3 هزار و 500 مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان اعزام می‌شد اما به دلیل عدم افزایش بودجه فرهنگی، آمار اعزام مبلغ کاهش یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: علاوه بر کاهش آمار اعزام مبلغان، برای کاهش و رفع مشکلات روحانیون مستقر و طرح هجرت نیز نیازمند تخصیص اعتبارات فرهنگی هستیم.

انتهای پیام
captcha