ضرورت تبدیل وحدت اسلامی به گفتمانی جهان‌شمول
کد خبر: 4005172
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

ضرورت تبدیل وحدت اسلامی به گفتمانی جهان‌شمول

خطیب جمعه بندرخمیر گفت: تبدیل شدن وحدت و برادری اسلامی به یک گفتمان جهان‌شمول باید در دستور کار همه اندیشمندان و صاحب‌نظران و اهل علم قرار گیرد و به عنوان سلاح در مواجهه با اسلام‌ستیزان پیگیری شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی، امام جمعه شهرستان بندر خمیر، ظهر امروز، 23 مهر، در نماز جمعه این هفته بندرخمیر، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: یکی از مسائل عصر این امام همام (ع )  مورد تردید  قرار گرفتن شیعیان نسبت به امامت ایشان نسبت به سایر ائمه هدی است.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت، افزود: این  هفته محل تجلی برادری  اسلامی  به دور از هر صنف، مذهب و قشر است. هفته وحدت باید رکن حرکت بیداری اسلامی و شاخص تربیت کننده جامعه اسلامی برای رسیدن به اهداف متعالی باشد.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر تصریح کرد: وجود پیامبر اسلام(ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است و  دنیای اسلام می‌تواند در این  نقطه به هم پیوند خورد، اینجا جایی است که عواطف همه مسلمانان در آنجا متمرکز است. تبدیل شدن این وحدت و برادری به یک گفتمان جهان‌شمول باید در دستور کار همه اندیشمندان و صاحب‌نظران و اهل علم قرار گیرد و به عنوان سلاح در مواجهه با اسلام‌ستیزان پیگیری شود.

صالحی عنوان کرد: مؤمنین به خصوص در مناطق تلفیقی این ایام  را برای خود غنیمت شمارند و  هم‌نشینی، همدلی و یکپارچگی جامعه اسلامی را در  تابلوی حقیقت به نظاره در آورند. از مهم‌ترین نقاط اشتراک مسلمانان اعتقاد به موعود نهایی است از این رو  بایستی زوایایی گوناگون آن موردتوجه و بستر وحدت بیشتر باشد. ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در مناطق تلفیقی برای تقویت با نگاه علمی بستر مناسب برای تقویت وحدت است.

وی بیان کرد: از عمده مسائلی که نظام اسلامی را به خود درگیر کرده، تعارض منافع است که سبب ایجاد غفلت‌هایی در  مسیر و حرکت جامعه اسلامی در سال‌های اخیر شده است.  عمده مجاهدت دولت سیزدهم در کنار آزادسازی بسترهای شاخص‌ها در تسریع تحقق عدالت، مواجهه با  جریان گرایی و فردگرایی باشد. شهرستان خمیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و نیاز به ترمیم و تصحیح ساختار دارد که انتظار داریم مجموعه مدیریت استان در راستای تحقق آن گام مهم و رو به رشد بردارد.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر در پایان با اشاره به روند احیای مذاکرات هسته‌ای، یادآور شد: تغییر رویکرد اصلی سیاست خارجی،  عدم اعتماد به دیپلماسی طرح B  و تنبیه غربی‌ها باعث عدم عجله برای شروع مذاکرات شده است.

انتهای پیام
captcha