حفظ نظام و دفاع از ولایت از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی است
کد خبر: 4005168
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

حفظ نظام و دفاع از ولایت از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی است

امام جمعه رودان حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ولایت‌فقیه را یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی دری، امام جمعه شهرستان رودان، ظهر امروز، 23 مهر، در نماز جمعه این هفته رودان، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) به دست معتمد عباسی در هشتم ربیع‌الاول ۲۶۰ هجری قمری در توطئه‌ای علیه امام یازدهم شیعیان جهان، مسموم شدند و به شهادت رسیدند و دستگاه خلافت عباسی برای حفظ آرامش خلافت خود بیشتر اوقات، آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت می‌کرد، به گون‌هایی که هر زمان مردم سؤالی از آن حضرت داشتند، همواره با محدودیت‌هایی مواجه بودند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع)) با حمایت و هدایت نخبگان جامعه، نهضت ثبت و تفسیر متون فاخر دینی، قرآن و احادیث را گسترش دادند و بسیاری از کتاب‌ها در آن دوران نوشته شد و در آن دوران فضای آموزش و تعلیم و تربیت نیروهای نخبه دینی در جامعه توسعه یافت.

دری ضمن محکوم کردن حادثه مسجد قندوز افغانستان، عنوان کرد: فاجعه جنایت‌بار اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز موجب تألم همه علما و نخبگان جهان اسلام شد. این اقدام کور و بزدلانه‌ای بود که لشکر جهل و کینه به تحریک و سرمایه اجانب، بارها در کشور مظلوم افغانستان به اجرا درآورده است.

امام جمعه رودان تصریح کرد: نماز جمعه، تنها جایی است که مسلمانان جمع می‌شوند و در آن بینش و آگاهی مردم زیاد می‌شود و باعث می‌شود مردم دشمنان خودشان را بشناسند. چراکه به واسطه نماز جمعه خیلی از توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود و دشمنان برای ذلت جامعه اسلامی به دنبال تفرقه‌افکنی در جامعه اسلامی هستند و به‌هیچ‌وجه دلسوز مسلمانان نیستند.

دری حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ولایت‌فقیه را یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی عنوان کرد و گفت: اصل پیام شهدا حفظ و حراست از انقلاب، دفاع از ولایت‌فقیه، حفظ وحدت و انسجام در بین کل آحاد جامعه است که ما هم باید به این پیام‌ها عمل کنیم و به برکت حضور مردم در صحنه و رشادت‌های فرزندان این ملت توطئه‌ای بسیار بزرگ دشمنان علیه کشور خنثی شد و آرامش به کشور بازگردانده شد. جمهوری اسلامی ایران امانتی در دستمان است که باید این امانت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان، بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از مهم‌ترین انجمن‌ها است و خانواده‌ها به واسطه آن می‌توانند نقش مهمی را در سازندگی مدارس و دانش آموزان داشته باشند. خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش نهادی تشکیل می‌دهند که آینده فرزندان در آن رقم می‌خورد که اگر کمکی کنیم، به فرزندان خود  کمک کرده‌ایم.

امام جمعه رودان در پایان یادآور شد: مشکلاتی در بحث کشاورزی رودان وجود دارد که مسئولین باید با جدیت برای رسیدگی به مشکلات و رفع آن‌ها تلاش کنند و برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی برای مشکلات و موانع صادرات محصولات کشاورزی هدف و اولویت مسئولان باشد.

انتهای پیام
captcha