آگاهی‌بخشی دینی، رنگ و بوی زندگی کودکان را الهی می‌کند
کد خبر: 4004878
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

آگاهی‌بخشی دینی، رنگ و بوی زندگی کودکان را الهی می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بازی کردن را حق مسلم کودکان در دین مبین اسلام دانست و گفت: آگاهی‌بخشی دینی به کودکان رنگ و بوی زندگی آنان را الهی می‌کند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 22 مهرماه، در آئین اجرای طرح «حال خوش زندگی» که به مناسبت هفته کودک برگزار شد، اظهار کرد: اولین حقوق کودک در اسلام، نام نیکو نهادن بر وی است. همچنین دین مبین اسلام حق بازی را از حقوق مسلم کودک می‌داند و پیامبر بزرگ اسلام(ص) توصیه می‌کنند فرزندان خود را احترام کنید و آدابشان را نیکو بگذارید که از رحمت الهی برخوردار شوید.

وی افزود: اگر آگاهی‌های دینی درست و متناسب با نیازها و شرایط روحی کودک در اختیارش قرار بگیرد، نقش مهمی در سرنوشت او خواهد داشت. چراکه اساس زندگی آدمی را بینش و اعتقادات او تشکیل می‌دهد و اگر مبتنی بر آموزه‌های محکم دینی باشد، زندگی او رنگ و بوی الهی می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: فرق جامعه اسلامی ایران با دیگر جوامع در این است که تربیت فرزندان بر اساس آموزه‌های دینی، اخلاقی و رفتاری است. کودک امانتی در دستان والدین است؛ از این رو پدر و مادر باید امانت‌دار خوبی باشند و در حفظ این امانت بکوشند.

انصاری‌راد عنوان کرد: والدین و مربیان مهدکودک‌ها باید در تربیت دینی کودکان اهتمام ویژه بورزند. اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان موظف است از نگاه دینی و تربیتی، از مراکز مهدکودک‌ها بازدید و فعالیت‌های آنان را بررسی کند.

وی در پایان یادآور شد: نخستین پیام هفته کودک این است که مسئولان و والدین باید وظایف خود را نسبت به فرزندان به نحو احسن انجام دهند. برگزاری جشن‌های ویژه کودک و نوجوان در این هفته، دلگرمی خاصی به آنان می‌بخشد و کودک احساس غرور می‌کند و همین مسئله موجب تحکیم اراده او می‌شود.

انتهای پیام
captcha