نقش تبلیغ مستمر در انتشار فرهنگ اهل بیت(ع)
کد خبر: 4004730
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

نقش تبلیغ مستمر در انتشار فرهنگ اهل بیت(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تبلیغ مستمر تأثیر بسزایی در انتشار فرهنگ اهل بیت(ع) دارد که باید در این راستا تلاش و از همه توان و ظرفیت استان استفاده شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 21 مهرماه، در دیدار با معاون فرهنگی و هنری سپاه امام سجاد(ع)، اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که از گام نخست انقلاب کسب کرده‌ایم در گام دوم به عنوان یک سرمایه عظیم در اختیار تمامی مجموعه‌های فرهنگی و دینی و سایر دستگاه‌های اجرایی، نیازمند شتاب بیشتری هستیم.

وی افزود: با احصای مشکلات، تنگناها و کاستی‌ها از سویی و شناسایی تمامی ظرفیت‌ها و امکانات از سویی دیگر، می‌توان تحولی در عرصه فرهنگی و اجتماعی با رویکرد دینی در گام دوم انقلاب ایجاد کرد. برای برون‌رفت از شرایط نامناسب کنونی و پرهیز از موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی و همچنین جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها، می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه به اهداف مدنظر و از پیش تعیین شده و تحقق مطالبات جدی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) کمک کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: ظرفیت‌های در اختیار اعم از جوانان ولایتمدار، شبکه تبلیغ، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون مستقر و هجرت، امامان محله و … می‌توانند به اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پیشبرد اهداف تعیین شده در گام دوم انقلاب کمک شایانی کنند. ابتکار بسیار خوب سپاه در راه‌اندازی پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی محلات قابل‌توجه بوده و توانسته در این عرصه موفق عمل کند که البته نیاز به تقویت نیز دارد. از سویی رویکرد جدید و شکل‌گیری دولت مردمی و تغییرات صورت گرفته در لایه‌های گوناگون نقاط قوت و مزیت‌های خوبی است که در تحقق اهداف فرهنگی تبلیغات اسلامی مؤثر است.

انصاری‌راد عنوان کرد: روحانیان مستقر در مناطق روستایی به‌خوبی توانسته‌اند وظایف و رسالت‌های محوله را به انجام برسانند و در حد توان خود به‌خوبی در روستاها فعالیت می‌کنند. روحانیون مستقر در ارتقای سطح آگاهی‌های دینی مردم روستاها نقش بسزایی دارند. به ویژه در شرایط حساس فعلی که با هجمه سنگین از سوی دشمنان روبه‌رو هستیم حضور آنان در روستاها بسیار حیاتی و ضروری است.

وی اضافه کرد: در عصر کنونی که با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم روحانیان مستقر سعی می‌کنند از همه ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار، برای مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده کنند. در حال حاضر تعداد خانه‌های عالم در سطح استان کمتر از 300 باب است و این در حالی است که استان هرمزگان، تقریباً دارای 1300 روستا است. در حوزه استقرار روحانیون در روستاها و توسعه شبکه تبلیغی و استقرار امام محله در مناطق روستایی، با مشکلات زیرساختی و کمبود خانه عالم مواجه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: مساجد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و امکاناتی است که برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی می‌توان از آن به نحو مطلوب بهره برد. مردم و جوانان مسجدی با آگاهی از برکات این مکان معنوی از این ظرفیت به‌خوبی استفاده می‌کنند.

انصاری‌راد یادآور شد: تبلیغ مستمر تأثیر بسزایی در انتشار فرهنگ اهل بیت(ع) دارد که باید در این راستا تلاش و از همه توان و ظرفیت استفاده شود. هم‌اینک جاهایی در سطح این شهرستان وجود دارد که نیاز جدی به برگزاری نماز جماعت و حضور روحانی در آن مکان است ولی به دلیل نبود خانه عالم و دیگر مشکلات قادر به این امر نشده‌ایم.

انتهای پیام
captcha