ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در بین جوانان
کد خبر: 4004363
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در بین جوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در بین مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ظهر امروز، 20 مهرماه، در جلسه ستاد مهدویت استان هرمزگان، اظهار کرد: جامعه اسلامی و کشور ایران نسبت به امام زمان(عج) عشق و ارادت خاصی دارند اما بعضاً از علم و آگاهی و شناخت کافی در حوزه مهدویت برخوردار نیستند.

وی افزود: در آستانه سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) قطعاً برنامه‌های متنوعی در سطح کشور برگزار خواهد شد و جوانان و نوجوانان با شور و حال خاصی در این برنامه‌ها و مراسمات حضور پیدا می‌کنند اما باید در راستای رشد و آگاهی‌های این قشر از جامعه تلاش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: با توجه به جنگ نرم دشمن و تلاش ماهواره‌ها در ایجاد و القای شبهات علیه مهدویت، انتظار و شخصیت امام زمان(عج) باید در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های مردم به ویژه نسل جوان بیش از پیش تلاش کنیم و بخشی از فعالیت‌های این ایام را به تولید محتواهای مناسب اختصاص دهیم.

انصاری‌راد تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی فعالیت شبکه تبلیغ اعم از علماء و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات در سطح مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی و … سوق دادن خطابه و برنامه‌های سخنرانی‌ها به سمت و سوی مهدویت و تبیین مفهوم انتظار است. باید به ائمه جماعات مساجد ابلاغ شود تا در ایام آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، با تغییر رویکرد سخنرانی به طور ویژه با برگزاری گفتمان دینی به صورت پرسش و پاسخ به توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در بین مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان بپردازند.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های بنیاد مهدویت در خصوص تربیت مبلغان ویژه مهدویت، باید با دعوت از مبلغین متخصص مهدویت، به سؤالات و شبهات جوانان و نوجوانان در حوزه مهدویت پاسخ داد. فضای مناسبی جهت تولید محتوا در اداره‌کل تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شده که از حضور مبلغان و اساتید حوزه و دانشگاه‌های استان هرمزگان برای تولید محتوا و نشر در فضای مجازی استقبال می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: تمرکززدایی برنامه‌های ویژه آغاز امامت صاحب‌الزمان(عج) در مرکز استان هرمزگان ضروری است و این مراسمات را باید به سراسر استان تعمیم داده و در هر شهرستان حداقل یک برنامه فرهنگی اجرا شود.

انصاری‌راد در پایان یادآور شد: در ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت ولی‌عصر(عج) باید فضای محیطی شهر متحول شود و در این راستا فضاسازی و تبلیغات محیطی خوبی در سراسر استان صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha