ضرورت بازگویی الگوهای دفاع مقدس با زبان هنر در جامعه
کد خبر: 4000273
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

ضرورت بازگویی الگوهای دفاع مقدس با زبان هنر در جامعه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان بازگو کردن دقیق و صحیح شاخص‌ها و الگوهای دفاع مقدس و خاطرات آن دوران با زبان هنر در جامعه را بسیار ضروری دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عطا ناوکی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صبح امروز، 4 مهرماه، در دیدار با پدر شهید «علی‌اکبر سالاری»، مسئول هیئت امنای مسجد مالک اشتر محله بهشت بندر بندرعباس و از فعالان فرهنگی حوزه نماز به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: زنان و مردان ایثارگر این استان، انسان‌هایی ولایی، توانمند و مخلص بودند و هستند. آنان نه تنها در دفاع مقدس بلکه همواره به دنبال خدمت به نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران جنگ تحمیلی با تأسی از فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) سختی‌ها را پشت سر گذاشتند.  ملت دلیر و ایثارگر ایران اسلامی نشان داد که با توکل بر خدا و امید به قدرت خداوند می‌توان بر هر دشمنی پیروز شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: دفاع مقدس و خاطرات آن دوران را باید با زبان هنر در جامعه بازگو کنیم، البته معرفی دقیق و صحیح شاخص‌ها و الگوهای آن دوران کار حساسی است.

ناوکی با اشاره به اینکه شهدا و ایثارگران هرمزگانی، با عزمی راسخ در دفاع مقدس خوش درخشیدند، بیان کرد: شهدا و ایثارگران هرمزگانی همانند سایر ایثارگران، با عزمی راسخ و نیتی خالصانه‌ برای حفظ آرمان‌های انقلاب، در دفاع مقدس درخشان حاضر شدند.

وی رشادت‌های شهدا و ملت بزرگ ایران را سبب جایگاه بزرگ و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: امروزه نیز خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با روحیه‌ای معنوی و جهادی در زمینه‌های مختلف الگوهای بی‌نظیری هستند. بدون تردید آنان سنگر فرهنگی مساجد را به خوبی می‌توانند اداره کنند.

یادآور می‌شود؛ شهید «علی‌اکبر سالاری» چهارم تیرماه 1350  در شهرستان بندرعباس دیده به جهان گشود و چهارم خردادماه 1367 در منطقه شلمچه شربت شهادت نوشید.

انتهای پیام
captcha