اهمیت کنگره امام سجاد(ع) در تقویت وحدت شیعه و سنی
کد خبر: 3994783
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
عالم اهل سنت بیان کرد:

اهمیت کنگره امام سجاد(ع) در تقویت وحدت شیعه و سنی

عالم اهل سنت برگزاری همایش‌هایی چون کنگره امام سجاد(ع) را در تقویت وحدت شیعه و سنی، بسیار حائز اهمیت دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ سید حسین توانا، عالم اهل سنت، شب گذشته، 11 شهریورماه، در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: از افتخارات دین مبین اسلام، داشتن الگوهای قوی و مؤثر است که شاید در دیگر ادیان چنین الگوهایی نداشته باشیم. الگوهایی که حتی کسانی که مسلمان نیستند به صاحب اخلاق بودن این بزرگواران اعتراف کرده‌اند.

وی افزود: امام زین‌العابدین(ع) دارای 3 صفت بارز بودند، عیناً چون رسول خدا(ص) عمل می‌کردند، خواهان خدا و مؤمن به قیامت بودند و ذکر فراوان می‌گفتند. تمسک به عترت و سنت رسول خدا(ص) انسان را در مسیر درست نگاه می‌دارد. در زمان امام سجاد(ع) کسانی راه را گم کردند که علم، قدرت و سیاست داشتند اما دنباله‌رو این 2 مؤلفه نبودند و دیگران را به همراه خود به گمراهی کشاندند. در هر میدانی اعم از سیاست، تجارت و اصلاح نفس اگر با قرآن و عترت باشیم و به این دو متمسک جوییم، گمراه نمی‌شویم.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: برنامه‌هایی چون کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) تأثیر به سزایی دارد اما هر کنگره‌ای که به اسم یکی از بزرگان باشد، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. اثرات برپایی این قبیل کنگره‌ها بسیار مثبت است، پس چه‌بهتر که این جلسات از سالن‌های کنفرانسی که فقط با حضور علما و مسئولان است به بیرون آمده و در فضای باز و با حضور مردم استان باشد تا مردم هم نیز از آن بهره ببرند.

شیخ توانا در پایان یادآور شد: در همین سالن شاهد برگزاری کنفرانس سادات بوده‌ایم، سادات شیعه و سنی در کنار هم بودند و جالب بود یکی از برادران شرکت‌کننده اهل سنت اظهار داشت که فقط به‌به این کنگره آمدم تا چهره سادات سنی را ببینم. مسئله این است که اگر امروز 2 مذهب بزرگ جهان اسلام در کشوری که اکثریت تشیع هستند در کنار هم زندگی می‌کنند، به برکت این قبیل همایش‌ها است و باید در راستای گسترش آن تلاش مضاعف کنیم.

انتهای پیام
captcha