ضرورت الگوگیری از امام سجاد(ع) در راستای جریان سازی اسلامی
کد خبر: 3994777
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

ضرورت الگوگیری از امام سجاد(ع) در راستای جریان سازی اسلامی

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه الگو گرفتن از امام سجاد(ع) در راستای جریان سازی اسلامی را ضروری دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق کفیل، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه، شب گذشته، 11 شهریورماه، در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: زمان امامت امام چهارم(ع) سخت‌ترین و بدترین دوران تاریخ اسلام بوده، دورانی که جعل حدیث می‌شد و سیدالشهدا(ع) و یارانش را به شهادت رساندند و همه همت حکام ظام و جور حذف نام پیامبر(ص) بود و از همه بدتر فسادی بود که در مدینه رخ داد.

وی تصریح کرد: در دوران امامت امام سجاد(ع) 6 نفر از بدترین حکام حکومت می‌کردند و عبدالله بن زبیر، بهترین این حکام بود که به دنبال حذف نام رسول خدا(ص) بود. حجاج فرماندار عبدالملک، مقام خلیفه را از پیامبر(ص) بالاتر می‌دانست و همه دغدغه عبدالملک، طی 21 سال حکومت حذف نام اهل بیت(ع) بود.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: عاشورا، واقعه حره و آتش زدن خانه خدا بدترین اتفاقات دوران امام سجاد(ع) بودند. امام سجاد(ع) در بدترین و سخت‌ترین دوران بی‌دینی جامعه، مدینه را تغییر دادند. مدینه در دوران آن حضرت از بدترین شهرهای دنیای امروز نیز بدتر بود و امام سجاد(ع) آن را تغییر دادند و ما باید در این راستا از امام چهارم(ع) الگو بگیریم. امام سجاد(ع) با برنامه وارد شدند، جریان سازی کردند و درنهایت نیز موفق شدند. ایشان عاشورا را حفظ کرده و اجازه تحریف عاشورا را ندادند.

کفیل در پایان یادآور شد: مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به همت استان هرمزگان راه‌اندازی شد و آینده این حرکت بسیار روشن است و به‌زودی اتفاقات خوبی در سطح کشور در رابطه با ترویج فرهنگ صحیفه  سجادیه خواهد افتاد. این کتاب فاخر به‌زودی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود و صدا و سیما نیز برنامه‌های صحیفه را روی آنتن خواهد برد.

انتهای پیام
captcha