صحیفه سجادیه سند جهان انسانیت است
کد خبر: 3994774
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

صحیفه سجادیه سند جهان انسانیت است

اندیشمند مسیحی گفت: صحیفه سجادیه صلاحیت آن را دارد که برای همه زمان‌ها و همه نسل‌ها، وثیقه و سند جهان انسانیت باشد، چراکه اساس آن عدالت و مساوات و توجه به حقوق انسان‌ها است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، میشل کعدی، اندیشمند مسیحی از کشور لبنان، شب گذشته، 11 شهریورماه، در ارتباط ویدئوکنفرانسی با آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: امام علی بن الحسین(ع) ستاره‌ای از ستارگان انوار امامت است. عظمت قدیسی که تمام زندگی‌اش را برای خدا و آیین پاک گذراند، مهم‌ترین مسئله است و گشاده‌رویی او در مواجهه با ادیان آسمانی و تسامح دینی ستودنی است.

وی افزود: ایمان امام سجاد(ع) حد و مرزی نداشت. از او آنچه بیشتر مرا به سخن وا‌می‌دارد، رساله حقوق است که در آن سخن از زندگی، حقوق و اخلاق است. بارها متذکر شده‌ام و حتی قسم خورده‌ام که در آن حکایت از قدیسی است که جز سخن حق و صحیح بر زبان نمی‌آورد و همانند جد بزرگوارشان امیرالمؤمنین علی(ع) بودند. همان شخصیتی که 5 سال از زندگی خود را گذاشتم تا ذره‌ای از دریای علمش را در تألیفی تبیین کنم.

 اندیشمند مسیحی تصریح کرد: از رساله حقوق امام سجاد(ع) که مدرسه انسانیت است و شامل بیش از 50 حق انسانی است، باسواد و بی‌سواد، عالی و دانی، همگان بهره بردند، در آن از حقوق مختلفی چون حق خداوند بر بندگان، حق زبان، حق گوش، حق چشم، حق دوست، حق معلم، سخن رفته است. حقوقی که رعایت آن فلسفه خدمت به انسانیت است و این مجموعه در دانشگاه‌های حقوقی جهان مانند دانشگاه حقوقی ایتالیا و خصوصاً دانشگاه‌های جهان عرب بسیار مورد توجه است  و به واقع مأخذ و منبعی از ارزش‌های حیات بشری است.

کعدی عنوان کرد: صحیفه سجادیه صلاحیت آن را دارد که برای همه زمان‌ها و همه نسل‌ها، وثیقه و سند جهان انسانیت باشد. چراکه اساس آن عدالت و مساوات و توجه به حقوق انسان‌ها است. برای شرح و تبیین عبارات آن توصیه می‌کنم به کتاب‌های افرادی مانند «علامه شیخ نعیم قاسم» و «باقر شریف قرشی» مراجعه شود.

انتهای پیام
captcha