اعلام زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در هرمزگان
کد خبر: 3994531
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

اعلام زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در هرمزگان

مدیرکل اوقاف هرمزگان زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف را 30 شهریورماه اعلام کرد و گفت: این دوره از مسابقات برحسب شرایط کرونایی استان به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در استان به صورت ضبطی و مجازی در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی افزود: متسابقینی که موفق به کسب نمره حدنصاب در رشته‌های مختلف شدند به مرحله استانی راه یافتند. حدنصاب لازم برای حضور در مرحله استانی رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان کسب حداقل ۷۵ درصد جمع کل امتیازات و در رشته‌های حفظ قرآن کریم کسب حداقل ۸۰ درصد نمره صحت حفظ و ۷۵ درصد نمره صحت قرائت بود.

مدیرکل اوقاف هرمزگان تصریح کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات در تاریخ 30 شهریورماه در بندرعباس برگزار می‌شود و بانوان در حسینیه ناصری و آقایان در امامزاده سید کامل(ع) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و دعاخوانی به رقابت می‌پردازند.

مهدیان عنوان کرد: نوع برگزاری این مسابقات به شرایط کرونایی استان در آن زمان بستگی دارد. در صورت مساعد بودن شرایط، مسابقات به صورت حضوری و در غیر این صورت به شکل مجازی برگزار می‌شود. مرحله استانی رشته تفسیر عمومی قرآن نیز ۱۱ مهرماه به صورت کتبی (تستی و تشریحی) و برحسب شرایط کرونایی استان به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم متسابقین امسال نیز بتوانند با نمرات و امتیازات عالی به مرحله کشوری راه یابند و همچون سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه و افتخار برای استان هرمزگان شوند.

انتهای پیام
captcha