چاپ 20 جلد کتاب پیرامون سیره امام سجاد(ع) در 10 سال
کد خبر: 3994243
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

چاپ 20 جلد کتاب پیرامون سیره امام سجاد(ع) در 10 سال

دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از چاپ 20 جلد کتاب پیرامون سیره امام سجاد(ع) در 10 سال فعالیت این کنگره خبر داد و گفت» در یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از چهار جلد کتاب با موضوع فرهنگ اهل بیت(ع) با رویکرد کودک و نوجوان رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی لبخندان، دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، شب گذشته، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «مرجعیت علمی امام سجاد(ع)» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد:  کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) یک دهه را پشت سر گذاشته و امسال برای یازدهمین سال متوالی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کنگره یازدهم در شهرستان‌های مختلف هرمزگان، استان‌های کشور و بیش از 20 کشور جهان به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود. ما معتقد هستیم که در باورهای ما مسلمانان هیچ بن‌بستی وجود ندارد و راهکار خروج از همه بن‌بست‌ها، نزدیک شدن به قرآن، سنت پیامبر(ص) و سیره اهل بیت(ع) است.

دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) عنوان کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرسال با قرائت پیام یکی از مراجع عظام تقلید آغاز به کار می‌کند. تاکنون 20 جلد کتاب از مقالات برتر و سخنرانی‌های کنگره طی 10 سال اخیر چاپ شده و امسال نیز هم‌زمان با روز برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از چهار جلد کتاب با موضوع فرهنگ اهل بیت(ع) با رویکرد کودک و نوجوان رونمایی می‌شود.

لبخندان بیان کرد: دریافت هزار و 400 مقاله و چاپ مقالات برتر در کتاب «در سایه خورشید»، انعقاد تفاهم‌نامه با جامعه المصطفی العالمیه به منظور تبلیغ برنامه‌های کنگره در کشورهای مختلف، تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد و سایر مراکز علمی کشور بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در یازدهمین دوره کنگره امام سجاد(ع) بوده است.

وی یادآور شد: اعزام 4 هزار نفر از جوانان به دوره آموزشی سفیران در قم، تأسیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم که هم‌اکنون بیش از 80 طلبه سطح 3 به بالا در آن مشغول به تحصیل و پژوهش در زمینه صحیفه سجادیه هستند، راه‌اندازی جلسات ثابت صحیفه سجادیه، تأسیس مرکز نیکوکاری، آزادی زندانیان، اجرای نذر امام سجاد(ع)، ایجاد اشتغال و کمک به افراد نیازمند از دیگر اقدامات صورت گرفته در این کنگره است.

انتهای پیام
captcha