بالاترین مرتبه ابراز عشق به معبود یگانه در صحیفه سجادیه
کد خبر: 3994237
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

بالاترین مرتبه ابراز عشق به معبود یگانه در صحیفه سجادیه

دبیر شورای علمای اهل سنت شهرستان بندرلنگه گفت: با دقت در دعاهای امام سجاد(ع) می‌توان بالاترین مرتبه نیازخواهی و ابراز عشق پرشور و بی‌منتها به معبود یگانه را مشاهده کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ مسعود راهبر، دبیر شورای علمای اهل سنت شهرستان بندرلنگه، شب گذشته، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «مرجعیت علمی امام سجاد(ع)» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد: سخن گفتن از شخصیت عظیم امام سجاد(ع) بسیار سخت و دشوار بوده و در دوران آن حضرت اختناق و ظلم و جور حاکمان جبار با زور سرنیزه بود.

وی افزود: حاکمان ظلم برای حفظ پایه‌های حکومت خود نه تنها نسبت به امت اسلام رحم نداشتند، بلکه به خاندان مطهر رسول خدا(ص) نیز ظلم کردند. چنین شرایطی نشئت گرفته از واقعه دل‌خراش کربلا بوده که در آن امام حسین(ع) و اصحاب و یارانشان به دست تشنگان قدرت و ثروت به شهادت رسیدند.

دبیر شورای علمای اهل سنت شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: در واقعه اسفبار کربلا، حکمت خدا بر این بود که امام سجاد(ع) در آن روز بیمار باشد و به دلیل بیماری از دست مزدوران یزید محفوظ بماند و مشیت الهی این‌گونه رقم خورد تا علی بن الحسین(ع) زنده بماند و همراه حضرت زینب(س) پیام‌آور کربلا باشد. آن حضرت پس از بازگشت از کوفه و شام در مدینه اقامت گزیدند و با تبیین معارف اسلامی و بیان جملات زیبایی همچون دعاهای صحیفه سجادیه زمینه بیداری امت را فراهم کردند.

شیخ راهبر عنوان کرد: دعا توجه انسان به سرچشمه وجود و نمونه آشکار پیوند با پروردگار هستی است و در میان همه عبادت‌ها، عبادتی نیست که همچون دعا این رویکرد و رابطه فرخنده را به شایستگی تحقق بخشد و آن را پیوسته و جاودانه بگرداند. پس از شناخت انسان از نیازهای بی‌حدومرز وجودش و درک او از بی‌نیازی مطلق پروردگارش و اینکه او مبدأ همه خوبی‌هاست، می‌توان با رویکرد دعا رابطه مستقیمی با خدای متعال برقرار کرد.

وی بیان کرد: همواره بزرگان دین از دعا به عنوان کارسازترین وسیله و برنده‌ترین سلاح بهره می‌جستند، پیامبر(ص) خود اهل دعا و راز و نیاز بودند و اهل‌بیت(ع) و دیگران را به این امر سفارش می‌کردند. یکی از نمونه‌های بارز و مثال‌زدنی در دعاها، کتاب صحیفه سجادیه است. با دقت در دعاهای امام سجاد(ع) می‌توان بالاترین مرتبه نیازخواهی و ابراز عشق پرشور و بی‌منتها به معبود یگانه را مشاهده کرد. این انسان راه یافته به حریم دوست، جز دوست هیچ نخواهد و جز او را طلب نکند.

دبیر شورای علمای اهل سنت شهرستان بندرلنگه در پایان یادآور شد: صحیفه سجادیه اندیشه پرور و حیات‌بخش و دعاهای امام سجاد(ع) سراسر درس عبودیت است و اوج توحید و بندگی را می‌توان در صحیفه سجادیه مشاهده کرد.

انتهای پیام
captcha