صحیفه سجادیه؛ تفسیری معصومانه از قرآن کریم
کد خبر: 3994230
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

صحیفه سجادیه؛ تفسیری معصومانه از قرآن کریم

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان صحیفه سجادیه را تفسیری معصومانه از قرآن کریم دانست و بیان کرد: امام سجاد(ع) حقایق قرآن را در قالب دعا بیان کردند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «مرجعیت علمی امام سجاد(ع)» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد: امام سجاد(ع) شخصیتی کم‌نظیر داشتند. دعاهایی از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی وارد شده اما سبک و سیاق و نوع ادعیه‌ای که از سیدالساجدین(ع) وارد شده قدری متفاوت است.

وی افزود: امام سجاد(ع) با توجه به شرایط زمان که باعث شده بود آن حضرت در تقیه باشند و نتوانند بسیاری از موارد را به طور صریح اعلام کنند، مسائل اجتماعی، سیاسی، فکری، تربیتی و انسان‌سازی را در قالب دعا مطرح می‌کردند. کادرسازی و تربیت نیرو که شاکله و بن‌مایه‌های دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را تشکیل داد از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) در دوران خفقان حکام ظلم و جور بود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: صحیفه سجادیه سرمایه بسیار ارزشمندی است که تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست بلکه متعلق به بشریت است و لذا هرکسی با هر دین و مذهب و عقیده‌ای اگر با ادعیه امام سجاد(ع) مواجه شود می‌تواند قدر و منزلت آن را درک کند.

عبادی‌زاده عنوان کرد: روح تعالیم صحیفه سجادیه منطبق با قرآن بوده و مخاطب دعاهای امام سجاد(ع) فطرت بشر است و از این رو صرف‌نظر از هر دینی، جان‌های تشنه را به سمت خود جذب می‌کند. صحیفه سجادیه تفسیری معصومانه از قرآن کریم بوده و امام سجاد(ع) حقایق قرآن را در قالب دعا بیان کردند.

وی بیان کرد: از آنجایی که مخاطب روایات، مردم بودند، پیامبر(ص) و ائمه(ع) به اندازه درک مردم سخن می‌گفتند اما در دعا که مخاطب، خدای متعال بود، لذا عالی‌ترین معارف عرفانی را می‌توان در کلمات نبی مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) مشاهده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: به تعبیر امام راحل(ره) صحیفه سجادیه قرآن صاعد است و ما برای ترویج و صدور اسلام به سراسر جهان باید با ادبیات صحیفه سجادیه که زبان فطرت همه انسان‌هاست با جهان سخن بگوییم.

انتهای پیام
captcha