توجه به مشترکات موجب تحکیم وحدت بین شیعه و سنی می‌شود
کد خبر: 3993965
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
شیخ جاشویی:

توجه به مشترکات موجب تحکیم وحدت بین شیعه و سنی می‌شود

عالم اهل سنت هرمزگان گفت: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان هستند در حالی که شیعه و اهل سنت در اصول مشترکات زیادی دارند که توجه به آن موجب تحکیم وحدت می‌شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ حمدالله جاشویی، عالم اهل سنت بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه، صبح امروز، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد: سال 82 کتاب صحیفه سجادیه را از کشور سوریه تهیه کردم و در بیش از 30 جلد از کتاب‌های اهل سنت در رابطه با امام سجاد(ع) مطلب نوشته شده است.

وی افزود: زهری، از علمای معروف معاصر امام سجاد(ع) می‌گوید: «من با علی بن الحسین(ع) مجالست فراوان داشتم و کسی را فقیه‌تر از او نشناختم». برای شناخت دعاهای صحیفه سجادیه، ابتدا باید خود امام سجاد(ع) را بشناسیم و تلاش کنیم راه و روش و سیره آن حضرت را شناخته و پیش بگیریم.

عالم اهل سنت بخش شیبکوه تصریح کرد:

پیامبر(ص) در حدیث ثقلین فرمودند: «من در میان شما 2 امانت را به یادگار می‌گذارم؛ کتاب خدا و عترتم را و تا وقتی که از این دو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید شد». دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان هستند در حالی که شیعه و اهل سنت در اصول مشترکات زیادی دارند که توجه به آن موجب تحکیم وحدت می‌شود.

شیخ جاشویی در پایان یادآور شد: برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در کشورهای مختلف توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

انتهای پیام
captcha