صحیفه سجادیه؛ نیایش‌نامه مکتوب جهان اسلام
کد خبر: 3993961
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

صحیفه سجادیه؛ نیایش‌نامه مکتوب جهان اسلام

امام جمعه بخش شیبکوه از صحیفه سجادیه به عنوان زبور آل محمد(ص) و اخت‌القرآن یاد کرد و گفت: صحیفه سجادیه نیایش‌نامه مکتوب جهان اسلام است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز، امام جمعه بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه، صبح امروز، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی که انسان به مضامین دعاهای صحیفه سجادیه دقت می‌کند پی می‌برد که دعاها صرف درخواست کردن نیست.

وی افزود: دعاهای صحیفه سجادیه در 3 محور ارتباط انسان با خدا، انسان با خود و انسان با جامعه بیان شده است که تأثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی دارد. اگر انسان با ژرف‌اندیشی به دعاهای صحیفه سجادیه رجوع کند با اصول مختلفی که می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی راهگشا باشد، مواجه می‌شود.

رستاخیز از صحیفه سجادیه به عنوان زبور آل محمد(ص) و اخت‌القرآن یاد کرد و این کتاب را نیایش‌نامه مکتوب جهان اسلام دانست.

امام جمعه بخش شیبکوه در پایان یادآور شد: مسئولیت در برابر خانواده، صداقت، احترام به انسانیت، تواضع و فروتنی، خوش‌اخلاقی، وفای به عهد، عزت‌نفس و ... اصول مطرح شده در ادعیه صحیفه سجادیه است و همه این اصول نحوه درست زندگی کردن را به انسان می‌آموزد.

انتهای پیام
captcha