قدرت تأثیرگذاری کلمات در صحیفه سجادیه
کد خبر: 3993950
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
شیخ خلیلی:

قدرت تأثیرگذاری کلمات در صحیفه سجادیه

عالم اهل سنت هرمزگانی گفت: کلمات از هر چیز دیگری مؤثرتر هستند و تأثیرگذاری کلماتی که امام سجاد(ع) به عنوان دعا در صحیفه سجادیه بر زبان آورده‌اند از قدرت نور نیز مؤثرتر است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ یعقوب خلیلی، مدیر مدرسه دینی سلطان العلمای بخش شیبکوه، صبح امروز، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد: در نظام طبیعت ثابت شده که کلمات نقش مؤثری در زندگی فردی و اجتماعی دارند و کلمه قوی‌ترین موجود است. سخن خوب همانند درخت خوب مثمر و پرفایده است و سخن بد نیز همانند درخت بدی است که ثمری ندارد.

وی افزود: کلمات نقش کلیدی بر سرنوشت فرد و جامعه دارند و بعد از کلمات، نیروی جاذبه است که می‌تواند تأثیرگذار باشد و هرچه به‌سوی مادیات برویم تأثیرگذاری آن کمتر می‌شود. در بین کلمات، عالی‌ترین آن سخن خداوند است. تأثیر کلمات به انتخاب فرد بستگی دارد و اگر انسان علاقه داشته باشد که ادعیه خوب را انتخاب کند مبرهن است که تأثیرگذاری آن بر فرد و اجتماع بیشتر است.

این عالم اهل سنت در پایان یادآور شد: صحیفه سجادیه کتابی ارزشمند است و انسان‌ها تا قیام قیامت می‌توانند از دعاهای امام سجاد(ع) استفاده کنند. امیدوارم خداوند این توفیق را عطا فرماید تا از صحیفه سجادیه به نحو احسن بهره‌برداری کرده و آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

انتهای پیام
captcha