صحیفه سجادیه کتاب توحید است
کد خبر: 3993945
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
شیخ راهبر:

صحیفه سجادیه کتاب توحید است

عالم اهل سنت هرمزگانی با بیان اینکه اوج توحید و بندگی خدا را می‌توان در دعاهای صحیفه سجادیه مشاهده کرد، گفت: صحیفه سجادیه به ظاهر کتاب دعاست اما درواقع کتاب توحید است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر چارک، صبح امروز، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد: در حدیثی نبوی آمده است: «هرکسی با شخصی که به او علاقه‌مند است محشور می‌شود » و اهل سنت دوستدار و محب اهل بیت رسول خدا(ص) هستند.

وی افزود: امام سجاد(ع) شخصیت ویژه و خاصی داشتند و برای شناخت این امام باید ابتدا پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) و پس از آن امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و سپس جدشان رسول خدا(ص) را بشناسیم.  اوج توحید و بندگی خدا را می‌توان در دعاهای صحیفه سجادیه مشاهده کرد.

امام جمعه اهل سنت بندر چارک تصریح کرد: صحیفه سجادیه به ظاهر کتاب دعاست اما درواقع کتاب توحید است. متأسفانه پس از 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی در ایران کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه مهجور مانده است اما این حرکت بسیار خوبی که از هرمزگان شروع شده می‌تواند صحیفه را از مهجوریت درآورد.

راهبر بیان کرد: امام سجاد(ع) هنگام وضو، رنگ چهره مبارکشان زرد می‌شد و هنگام ایستادن به نماز بدنشان به لرزه می‌افتاد و در جواب کسانی که از ایشان درباره این حالات می‌پرسیدند، می‌فرمودند که شما اگر می‌دانستید که در برابر چه کسی می‌خواهم به راز و نیاز بپردازم این سؤال را نمی‌پرسیدید.

وی عنوان کرد: آن حضرت همیشه به فکر مستمندان بوده و پس از شهادت و هنگام غسل بدن مطهرشان متوجه شدند که براثر حمل کیسه‌های آذوقه برای فقرا بدنشان کبود شده است. شناساندن بیش از پیش صحیفه سجادیه به جامعه، ضروری است و این کتاب ارزشمند باید در مدارس به دانش آموزان آموخته شود.

این عالم اهل سنت در پایان یادآور شد: امیدوارم از رهروان امام سجاد(ع) و سایر ائمه هدی(ع) باشیم و بتوانیم سیره آن بزرگواران را در زندگی خود ساری و جاری سازیم.

انتهای پیام
captcha