نقش کلیدی دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان
کد خبر: 3993937
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
حجت‌الاسلام‌ اعوانی:

نقش کلیدی دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان

پژوهشگر صحیفه سجادیه نقش دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان را بسیار کلیدی دانست و گفت: راه رسیدن به خداوند پر از دست‌انداز است و صحیفه سجادیه این راه را هموار می‌کند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا اعوانی، پژوهشگر صحیفه سجادیه، صبح امروز، 8 شهریورماه، در نشست مجازی «نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهار کرد: انسان وقتی دعا می‌کند 2 حقیقت را که یکی ابراز فقر خود و دیگری غنای خداوند است را شعار می‌دهد. تمام حقیقت دعا این 2 جمله است و وقتی انسان زیر سایه دعا این 2 حقیقت را مداوم شعار دهد، شعور محقق می‌شود.

وی افزود: راه رسیدن به خدای متعال واضح و روشن است اما واضح بودن راه به معنای هموار بودن آن نیست. راه واضح و روشن رسیدن به خدای متعال به واسطه انبیای الهی پی‌ریزی و نشان داده شده اما نشان دادن راه الزاماً به معنای هموار بودن آن نیست.

این پژوهشگر صحیفه سجادیه ادامه داد: راه رسیدن به خداوند متعال پر از دست‌انداز است و صحیفه سجادیه این راه را هموار می‌کند. یکی از مهم‌ترین ناهمواری‌ها وجود شیطان است و انس با صحیفه می‌تواند این دست‌انداز و ناهمواری را هموار سازد و شیطان را از انسان دور کند.

اعوانی در پایان یادآور شد: نقش دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان بسیار کلیدی بوده و خداوند پشت سر انسان دعاکننده است و او را از شر شیطان حفظ می‌کند. دعا همان حرف زدن با خداوند است و اگر ما خدا را یاد کنیم خدا نیز ما را یاد می‌کند. شیطان نیز مدام ما را یاد می‌کند و البته خداوند قهار بر شیطان رجیم غالب است. به همین دلیل است که فردی که اهل دعا باشد و بسیار خدا را یاد کند، خدا نیز دائماً به یاد او خواهد بود و از آسیب دشمن حفظش می‌کند.

انتهای پیام
captcha