صحیفه سجادیه احیاگر جامعه است
کد خبر: 3993514
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
حجت‌الاسلام کفیل:

صحیفه سجادیه احیاگر جامعه است

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه صحیفه سجادیه را احیاگر جامعه دانست و گفت: این میراث گران‌بهای امام سجاد(ع) جامعه‌ساز است و توانایی ایجاد تغییر در جامعه را دارد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق کفیل، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه، شب گذشته، 5 شهریورماه، در نشست مجازی «در محضر صحیفه سجادیه» از سلسله نشست‌های یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که به و به میزبانی موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در ادعیه صحیفه 180 بار صلوات را ذکر کرده‌اند، چراکه صلوات بسیار تأثیرگذار و حلال مشکلات است.

وی افزود: برای همگان این پرسش مطرح است که چرا حادثه کربلا به وقوع پیوست و چرا جامعه‌ای که خود دعوت‌کننده امام حسین(ع) بودند و به آن حضرت علاقه‌مند بودند، چنین رفتاری داشتند. مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری عاشورا، انحطاط و فساد اخلاقی مردم بود، این فساد ابعاد مختلفی داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها دنیاطلبی بود و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که چاره‌ای جز قیام برای امام حسین(ع) در راستای اصلاح جامعه باقی نماند. همین اتفاق بعد از عاشورا در مدینه و مکه افتاد و جامعه مسلمین با خدا فاصله گرفت و به تعبیری مدینه‌النبی شهر لهویات شد. بهترین روش برای اصلاح جامعه، پیوند با خداوند متعال است.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: صحیفه سجادیه احیاگر جامعه بوده و بهترین روش پیوند با خداوند دعا است. به همین سبب امام سجاد(ع) از ابزار دعا استفاده کرد تا در جامعه تغییر ایجاد کند و از همین رو صحیفه سجادیه جامعه‌ساز است و توانایی ایجاد تغییر در جامعه را دارد.

کفیل عنوان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «امروز در جامعه ما یکی از تلاش‌های اساسی باید تغییر اخلاق باشد». حال سؤال این است که باید چه کنیم تا تغییر اخلاق صورت بگیرد؟ ادعیه صحیفه سجادیه اخلاق و معنویت را که از اصلی‌ترین ارکان تمدن اسلامی است تقویت می‌کند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همچنین فرمودند: «صحیفه‌ سجادیه کافی است که یک جامعه را توجه دهد و اصلاح و بیدار کند». متأسفانه جامعه ما هنوز نمی‌داند که چه قدر به صحیفه محتاج است. دنیا به این میراث امام سجاد(ع) نیاز دارد و هرچه فریبندگی دنیا بیشتر شود نیاز به صحیفه نیز مضاعف خواهد شد. از این رو باید تلاش خود را در راستای بهره‌مندی از این میراث ارزشمند به کار بندیم.

انتهای پیام
captcha