ضرورت تقویت بعد علمی کنگره امام سجاد(ع)
کد خبر: 3993109
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

ضرورت تقویت بعد علمی کنگره امام سجاد(ع)

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با اشاره به ضرورت تقویت بعد علمی این کنگره، گفت: نیازمند همکاری بیش از پیش حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی هستیم تا بتوانیم فرهنگ غنی اهل بیت به ویژه معارف امام سجاد(ع) را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، علی علامه‌زاده، دبیر یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، شب گذشته، 2 شهریورماه، در نشست مجازی «نقش نیایش‌های امام سجاد(ع) در حکمرانی کنونی جامعه اسلامی»، اظهار کرد: از صحیفه سجادیه به عنوان زبور آل محمد، انجیل اهل بیت(ع) و اخت‌القرآن یاد شده و پس از قرآن و نهج‌البلاغه از اولویت‌های مجموعه عوامل کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) است.

وی اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از یک برنامه کوچک آغاز شد و امروز به جایگاهی رسیده است که بنیان‌گذاران آن هرگز تصور آن را نمی‌کردند و امروز با وجود گسترش کنگره در استان‌های مختلف، شاهد اجرای برنامه‌های بخش برون‌مرزی در سطح جهان هستیم.

دبیر یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم به صورت علمی به مباحث صحیفه سجادیه پرداخته شده و برای تقویت بعد علمی کنگره نیازمند همکاری بیش از پیش حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی هستیم تا بتوانیم فرهنگ غنی اهل بیت به ویژه معارف امام سجاد(ع) را به جامعه جهانی معرفی کنیم. تأسیس مرکز نیکوکاری، اجرای طرح نذر امام سجاد(ع) و دستگیری از نیازمندان و همچنین برنامه‌ریزی سالانه برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی غیرعمد از برنامه‌های شاخص کنگره است.

علامه‌زاده در پایان یادآور شد: از حمایت‌های ویژه نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد، سپاه امام سجاد(ع)، دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت و علمای اهل سنت با موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha